Dissabte, 7 març 2026
  • Dissabte, 7 març 2026
La Bustia Arc Metropolita llei multireincidencia 12

L’Arc Metropolità celebra l’aprovació de la llei contra la multireincidència

Per 13 de febrer de 2026 a les 17:00 0 347 Visites

L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, amb la resta d’alcaldes de l’entitat s’han desplaçat a Madrid per reunir-se amb representants parlamentaris i expressar el seu suport a la norma

 

L’Associació de Municipis de l’Arc Metropolità de Barcelona, de la qual forma part l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha valorat positivament l’aprovació de la proposició de llei en matèria de multireincidència. Ho ha fet aquest dijous 12 de febrer al Congrés dels Diputats.

Una desena d’alcaldes, amb la presència de Fonollosa, s’han desplaçat a Madrid dimecres per reunir-se amb representants parlamentaris i traslladar la necessitat d’introduir canvis legislatius que permetin abordar de manera més efectiva la reincidència delictiva.

La nova regulació preveu que els furts deixin de ser tractats com a fets aïllats quan hi hagi reincidència i puguin ser castigats amb penes d’entre 1 i 3 anys de presó. També contempla que els ajuntaments puguin advertir la Fiscalia i personar-se com a acusació particular, així com que les policies locals tinguin accés a la informació judicial centralitzada.

Fonollosa ha dit que “els alcaldes venim demanant insistentment aquesta reforma des de fa dos anys, i farà que hi hagi una resposta més efectiva davant la multireincidència, és a dir, en aquells casos en que una persona acumuli moltes detencions per uns mateixos delictes”.

També ha explicat que segueixen treballant “amb el compromís de fer front a la multireincidència, perquè els nostres pobles i ciutats siguin cada cop més segurs i tinguem una bona convivència i cohesió social”.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Rubí i presidenta de l’Associació de Municipis de l’Arc Metropolità de Barcelona, Ana María Martínez, ha dit que l’aprovació de la llei suposa “un pas endavant necessari per donar resposta a una realitat que els ajuntaments fa temps que denunciem”.

També ha comentat que “aquesta norma ens dota de noves eines per combatre la multireincidència i reforça la capacitat d’actuació dels municipis i de les policies locals. La seguretat és un dret de la ciutadania i una prioritat dels governs locals, perquè és la base per garantir la convivència, la cohesió social i la qualitat de vida als nostres barris”.

Fotografies: Els alcaldes de l’Arc Metropolità a Madrid [Aj]

Etiquetes:
Categoria:   Martorell, Política