L’estudi geotècnic confirma el col·lapse del talús i la necessitat d’unes obres complexes per garantir la seguretat
La inversió prevista de la passera del Maset de Masquefa és de 700.000 euros i forma part d’un conjunt d’actuacions que poden arribar als 2,3 milions d’euros per millorar la mobilitat i la seguretat de l’espai. Així ho ha informat l’Ajuntament en una sessió informativa el passat 8 d’abril.
En aquesta trobada, dirigida per l’alcalde Daniel Gutiérrez i l’arquitecte municipal, es va explicar als més de 150 assistents les conclusions de l’estudi geotècnic, que confirmen el col·lapse del talús i la necessitat d’una actuació integral per garantir la seguretat.
Gutiérrez ha assegurat que són “conscients de la greu situació que viuen els veïns del Maset, i per això el nostre compromís amb la informació i la transparència. Complirem amb l’objectiu de donar solució al col·lapse de la passera, fent realitat una infraestructura ben feta, que perduri en el temps, segura i que es comenci a construir el més aviat possible”.
Durant la sessió també es van detallar els treballs que s’han fet fins ara, amb una inversió aproximada de 40.000 euros: la millora de la senyalització al camí de Can Cairot; la consolidació del pas d’aigua a Can Bonastre dels Torrents; la millora de l’encreuament a Can Cairot amb la instal·lació de radars pedagògics, nova senyalització horitzontal, increment de la visibilitat i instal·lació d’il·luminació; la planificació i disseny d’una sortida d’emergència; i la realització de l’estudi geotècnic del talús de la passera.
També es va explicar el calendari previst, que inclou la redacció del projecte executiu en els propers dos mesos; la preparació del terreny per a l’inici de les obres, amb previsió del juny; i l’inici de les obres entre setembre i octubre d’aquest mateix any.
A banda de les actuacions previstes, també s’estan estudiant mesures complementàries com la millora del transport públic i escolar.
Quin és l’estat i què estan fent al viaducte del Maset de Masquefa?
Tanquen el viaducte que connecta el barri del Maset amb Masquefa.
Fotografies: Reunió informativa [Aj]