Dimecres, 30 setembre 2026
  • Dimecres, 30 setembre 2026
La Bustia La Palanca Esparreguera

La Luma, la gran novetat de La Palanca d’Esparreguera

Per 29 de setembre de 2026 a les 17:00 0 183 Visites

El 6è festival de circ contemporani se celebra del 2 al 4 d’octubre amb una programació de més d’una quinzena de propostes que inclou l’espectacle de cloenda de Manolo Alcántara i el nou personatge l’interpreta l’actriu esparreguerina Maria Coll

 

La sala de plens de l’Ajuntament d’Esparreguera ha acollit aquest dimarts la presentació de la 6a edició de La Palanca, el festival de circ contemporani que se celebra al municipi del 2 al 4 d’octubre. Una de les principals novetats d’enguany és la Luma, una peculiar mestra de cerimònies que interpretarà l’actriu esparreguerina Maria Coll i que serà l’encarregada de donar la benvinguda al públic abans dels principals espectacles.

Durant el cap de setmana, els carrers, places i teatres del municipi acolliran més d’una quinzena d’espectacles. Destaquen ‘Entre el cel i la terra’ de Circ Pistolet, ‘Refugi’ de Manolo Alcántara com a cloenda, l’espectacle itinerant fet a mida ‘La Palanca es mou‘ i la preestrena de ‘Desorientat’ de la companyia Cuga.  Davant la previsió de pluja per als pròxims dies, la programació podria patir modificacions, sobretot en els horaris o ubicacions dels espectacles de carrer. 

Durant la presentació, l’alcalde Juan Jurado ha dit que “fa sis anys vam començar aquest projecte amb la idea que Esparreguera mereixia tenir un festival propi. Volíem que La Palanca no fos només un cap de setmana d’espectacles. El circ és l’excusa per vincular els diferents elements del municipi: les entitats, els artistes, els espais municipals, i per apropar-nos als infants, a la gent gran i a les persones amb discapacitat. I, a través de tot això, reivindicar el rol central de la cultura en una societat avançada i pròspera com la que volem ser”.

Jurado ha afegit que “Esparreguera s’ha explicat durant molts anys des de la cultura i estic convençut que la intersecció entre cultura i educació és la intersecció més efectiva de transformació social, de cohesió social i de prosperitat compartida”.

Per la seva banda, els directors artístics del festival, Sílvia Compte i Jordi Juanet (Boni), han destacat que aquesta serà “una edició amb espectacles diversos i de qualitat”. També han fet una crida a omplir carrers, places i teatres i han parlat de la novetat de la Luma.

 

Sobre la programació

La programació oficial començarà el 2 d’octubre amb una doble inauguració: l’espectacle de trapezi volant ‘EH?!‘, de la Cia. Flying Pikmis, i la proposta de portés acrobàtics ‘Entre el cel i la terra‘, del Circ Pistolet.

El dissabte dia 3, el festival estrenarà un nou format itinerant: ‘La Palanca es mou‘, que fusiona música i circ de la mà d’Always Drinking Marching Band i els números d’Antonia González, Javier Garrido i Circ Vermut. També hi haurà ‘Desorientat‘, la preestrena de Guga dins el projecte CirCulem; ‘Espai Vital‘, de Duo Laos; ‘Ruta‘, de la Cia. Capicua; i ‘Charlas de Azucarillo‘, de La Couchers.

El diumenge dia 4 serà el torn de ‘Hats‘, de la Cia. JAM; ‘Tros‘, de la Cia. Sputniks; ‘Pilots‘, un espectacle itinerant de La Finestra Nou Circ; i ‘Clam‘, de la Cia. Fèmut. El festival es tancarà amb ‘Refugi‘, un espectacle de funambulisme i equilibris de l’esparreguerí Manolo Alcántara.

 

Les entrades per als espectacles de sala estan a la venda a través d’aquest enllaç. 

Esparreguera anuncia la sisena edició de La Palanca, el festival de circ contemporani.

Fotografies: Presentació de La Palanca [Aj]

Etiquetes:
Categoria:   Agenda, Cultura, Esparreguera