A conseqüència de la crisi dels semiconductors
Després d’aplicar diverses mesures de flexibilitat en els últims mesos per fer front a l’escassetat de semiconductors, finalment Seat ha plantejat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO). Es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022.
Encara falta determinar les condicions concretes durant la negociació amb els sindicats, però està previst que l’expedient sigui voluntari d’inici. L’ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció, així com una possible cancel·lació de torns.
Des de l’esclat de la pandèmia la manca de semiconductors ha estat una problemàtica constant per a la majoria de fàbriques automobilístiques, inclosa la planta de Seat a Martorell que ha hagut de tancar en diverses ocasions en els últims mesos.
Els principals fabricants de semiconductors se situen a Àsia i els nous brots de covid-19 al país han provocat tancaments d’indústria productora de xips que han accentuat els problemes en el subministrament d’aquests components.
El vicepresident de Recursos Humans i Organització de Seat, Xavier Ros, ha comentat que “l’escassetat global en el subministrament de semiconductors exigeix adoptar noves mesures de flexibilitat”.
Fotografia: La planta de Seat es torna a veure afectada per la crisi de semiconductors [Seat]