Des de principi d’any les vendes de Seat han crescut un 18% arribant als 199.000 vehicles, mentre que Cupra ha venut més de 150.000 cotxes que significa un increment del 60%
Des de diferents sectors socials, laborals i econòmics plana el rumor des de fa temps que la marca Seat desapareixerà en uns anys. També han aparegut notícies en aquest sentit a diversos mitjans de comunicació. L’últim episodi s’ha donat a partir de la interpretació en unes declaracions d’un executiu de Volkswagen fa uns dies.
En concret, el CEO de Volkswagen, Thomas Schäfer, ha aclarit que “un mitjà britànic ha malinterpretat les meves paraules”, després que ell mateix donés a entendre durant el Saló de l’Automòbil de Múnic que Seat desapareixia com a marca. En el seu discurs, el responsable de les marques del grup (Volkswagen, Skoda, Seat i Cupra) va dir que “l’horitzó de Seat es dibuixa amb el nom de Cupra” i va explicar que els models actuals continuarien la seva producció al llarg dels seus cicles de vida planificats, però també que en algun moment la marca els deixaria de fabricar. El directiu ha negat que digués que la marca Seat desapareixeria i el mitjà ha rectificat.
La Bústia ha preguntat a Seat i fonts de l’empresa han confirmat que “la marca Seat està més forta que mai. Ara que la situació dels semiconductors ha començat a normalitzar-se, les vendes en el que portem d’any han crescut un 18%, arribant als 199.000 cotxes venuts”.
A més, afirmen que Seat té “una cartera de comandes molt elevada i compta actualment amb la millor gama de producte de la seva història” i la intenció “d’actualitzar el Seat Ibiza, Arona i León per continuar oferint cotxes híbrids connectables i de baix consum fins a l’era de la combustió”.
També han fet referència a l’electrificació, assegurant que “el moment arribarà i serà diferent. Estem treballant dur i desenvolupant el futur de Seat”.
Per últim, han destacat que l’empresa té una nova oportunitat “d’oferir noves formes de mobilitat que els joves necessiten, com el ‘sharing’, les subscripcions i la micromobilitat, on ja tenim molta experiència amb ‘Seat Mó’. Aquests factors són la clau de volta d’una empresa que compleix 70 anys aquest 2023.
Cupra ven més de 150.000 cotxes en el que va de 2023
Mentre continuen els rumors sobre la desaparició de Seat, Cupra millora els seus registres de venda. En el que va de 2023 ha venut més de 150.000 cotxes, el que significa un 60% més que en el mateix termini de l’any passat.
A Múnic, el director executiu de Cupra, Wayne Griffiths, ha aprofitat la presentació de l’últim prototip de la marxa, el DarkRebel, per confirmar que la marca es prepara per aterrar al mercat nord-americà com a part de l’estratègia de globalització de l’empresa del grup Volkswagen.
Seat va obtenir un benefici operatiu rècord de 371 milions d’euros el primer semestre del 2023. Això li va permetre tornar als números verds després de perdre 97 milions els primers sis mesos del 2022 per l’impacte de la crisi dels semiconductors.
Al Saló de Múnic també es va presentar el nou DarkRebel, un esportiu biplaça 100% elèctric que “reflecteix la passió i la mentalitat disruptiva de Cupra amb un color exterior líquid similar al mercuri que presta una gran atenció a la sostenibilitat”, expliquen des de la marca.
Fotografies: L’entrada a la fàbrica de Seat a Martorell, amb l’edifici d’oficines al terme d’Abrera [Seat / Arxiu] / DarkRebel [Cupra]