Divendres, 22 novembre 2024
  • Divendres, 22 novembre 2024
La Bustia AMIC Ficcions

Alumnes de set escoles dels municipis de difusió de La Bústia participen al concurs AMIC-Ficcions

Per 11 de febrer de 2024 a les 7:00 0 589 Visites

Estudiants de Martorell, Sant Andreu, Olesa, Esparreguera, Abrera, Collbató i Gelida han presentat candidatura en la 16a edició

Un total de 4.973 alumnes s’han inscrit en la 16a edició del concurs literari ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’. Es tracta d’una altra xifra històrica en el certamen de creació literària, que ha augmentat amb un creixement de més del 30% dels grups que han publicat el primer capítol.

De la zona han participat alumnes de 7 escoles de 7 municipis. De Martorell, el Col·legi La Mercè; de Sant Andreu, l’Institut Sant Andreu; d’Olesa, l’Escola Daina Isard; d’Esparreguera, l’Institut El Castell; d’Abrera, l’Institut Voltrera; de Collbató, el SES Collbató; i de Gelida, l’Institut de Gelida.

De Catalunya participen 3.503 alumnes de les demarcacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Del País Valencià s’han inscrit 1.011 estudiants; de les Illes Balears, 422; i d’Aragó, 37.

Les inscripcions per participar en el certamen es van obrir el 2 d’octubre de 2023 i s’han tancat el 30 de gener de 2024 amb un total de 2.336 històries publicades. A través de la pàgina web www.amicficcions.cat es poden llegir els capítols que es van publicant.

El concurs ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’ es dirigeix a alumnes de 14 a 18 anys que cursin 2n cicle d’ESO, Batxillerat o Cicles Formatius de Grau Mitjà. Els participants han d’escriure un relat prenent cinc inicis de novel·la: ‘La bruixa blanca’ de Shelby Mahurin, ‘La cosina gran’ de Laura Gost, ‘Guilleries’ de Ferran Garcia, ‘La connexió maltesa’ de Jordi Sierra i Fabra i ‘El fill del senescal d’Egipte’ (autor anònim).

Comença la 16a edició del concurs literari AMIC-Ficcions

Fotografia: Tancades les inscripcions del concurs ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’ [AMIC-Ficcions]

Etiquetes: