Afecta des d’aquest dijous al matí a Olesa i en algunes zones d’Esparreguera i Collbató, la previsió pel restabliment del servei era divendres al voltant de les 20h i l’última és al llarg del matí d’aquest dissabte
Ampliació, dissabte 20 de setembre a les 12h:
Des de l’Ajuntament d’Olesa informen que “davant la gravetat de la situació, l’Ajuntament ha elevat la queixa al Govern de la Generalitat de Catalunya, per tal que també pugui intervenir i fer seguiment de la incidència”. Ho han fet mentre “continua reclamant amb insistència una solució urgent”.
Segons l’alcalde d’Olesa, Marc Serradó, han demanat explicacions “als nostres proveïdors de fibra òptica de Movistar i Vodafone” i tot i que van informar que “el servei es restabliria cap a les 20h d’aquest divendres, encara hi ha zones d’Olesa que continuen sense connexió a Internet”.
Fonts municipals asseguren que mantenen el seguiment i han “sol·licitat novament informació actualitzada i concreta a la companyia per poder informar la ciutadania amb la màxima transparència. No va ser fins ahir a la tarda —més de 30 hores després de la incidència— que es va comunicar que l’avaria s’havia produït a la central d’Esparreguera, afectant terminals de línies òptiques que donen servei al nostre municipi”.
També que “la companyia ha traslladat que espera poder restablir el servei al llarg del matí d’avui, però de moment no ha concretat cap hora exacta”, per aquest motiu, des de l’Ajuntament informaran de les novetats i demanen “paciència i comprensió”.
Actualització del divendres a les 18h, l’última previsió pel restabliment del servei és aquest divendres al voltant de les 20h
Continua l’avaria a la xarxa de fibra òptica de bona part d’Olesa i en zones d’altres municipis com Esparreguera i Collbató. Les diverses companyies de telefonia proveïdores han informat que l’avaria ve de la central d’Esparreguera. També que treballen en la solució de la incidència.
Des de l’Ajuntament d’Olesa informen que ha reclamat a les companyies que té contractades, Movistar i Vodafone, “una solució prioritària” per restablir el subministrament d’Internet que afecta el municipi des del dijous al matí. La previsió que els han donat és “acabar aquests treballs sobre les 20h”. La incidència afectaria centenars o milers d’usuaris, segons les fonts consultades.
L’alcalde, Marc Serradó, ha mostrat la seva indignació per la poca informació rebuda de la companyia responsable, encara per determinar, i reclama que se solucioni el més aviat possible. “Aquesta avaria afecta l’Ajuntament, la ciutadania, els comerços, les empreses, les escoles i instituts o els equipaments. Estem demanant explicacions als nostres proveïdors de fibra òptica de Movistar i Vodafone. Hem fet moltes trucades i enviat desenes de correus electrònics i malauradament hem tingut molt poques explicacions”.
Des de l’empresa s’ha comunicat que el problema es deu a l’afectació de l’estructura del subministrament elèctric. L’alcalde ha manifestat que “com Ajuntament estem indignats per la poca informació que ens han facilitat. A hores d’ara l’única comunicació oficial que ens ha facilitat la companyia és que es tracta d’un problema en el subministrament de la seva central de fibra òptica que pertany a una altra operadora. No sabem quan es podrà resoldre”.
Reclamació per danys
Des del Servei Municipal d’Informació al Consumidor OMIC informen dels tràmits que poden fer els usuaris, particulars, autònoms i empreses afectades per la interrupció del subministrament. Tots els clients afectats s’han de posar en contacte amb la companyia comercialitzadora o distribuïdora i indicar que han tingut l’avaria. La reclamació per danys i perjudicis s’ha d’interposar directament a la companyia que presta el servei i aquesta està obligada a respondre en un termini màxim de 30 dies.
Expliquen que habitualment, quan hi ha aquest tipus d’afectacions, l’empresa descompta el temps que no ha subministrat el servei però en els casos d’empreses i autònoms on l’afectació és més gran, si la resposta no és satisfactòria, recomanen interposar una reclamació al servei de consum, del Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olesa.
Aquesta reclamació es pot fer via telemàtica presentant una instància a l’apartat de tràmits de consum del web municipal, o bé presencialment, demanant hora a l’Oficina d’Atenció Ciutadana o directament a Promoció Econòmica des d’on es presta el servei d’atenció al consumidor. En tots els casos destaquen que és important adjuntar a la queixa la factura de la companyia, concretant des de quan s’ha deixat de tenir el servei (dia i hora).
Notícia de les 12.10h
Olesa és el municipi més afectat per una avaria que deixa sense servei d’Internet de manera parcial o total a milers d’usuaris. Ha començat aquest dijous al matí, més de 24 hores després encara no està resolta i no s’ha informat de cap previsió. Milers d’usuaris no tenen connexió, tant particulars com empreses.
Des de l’Ajuntament d’Olesa, que també està afectat, informen que l’avaria és a “la xarxa de fibra òptica d’una companyia telefònica”, encara per concretar. També que “es deu a un tall de cable en un punt no especificat del territori” i que “està insistint a la companyia telefònica perquè solucioni la incidència al més aviat possible”.
Fotografia: Un cartell a Olesa sobre el desplegament de la xarxa de fibra òptica al territori [SE]