Renfe oferiria transport alternatiu als viatges en les obres del corredor mediterrani
Les obres per completar el corredor mediterrani al seu pas per Martorell obligaria a tallar totalment el trànsit de trens fins a Castellbisbal. Aquesta és la proposta que està estudiant Adif de cara a l’estiu vinent, el 2020. L’empresa pública ha presentat la proposta inicial que obligarà l’aturada de les línies R4 i R8 en aquest tram. Renfe ja ha assegurat que planificarà un transport alternatiu pels passatgers afectats.
Les obres són, segons Adif, “de gran complexitat tècnica” i es vol aprofitar la temporada d’estiu pel descens dels usuaris. Els treballs han de modificar l’estructura dels túnels de Castellbisbal i Martorell per adaptar-los les dimensions als requisits tècnics d’interoperabilitat i del tercer carril.
L’empresa pública considera que aquesta afectació és la que tindrà menys impacte sobre el trànsit ferroviari que les plantejades anteriorment i, a més, concentraria totes les obres a l’estiu, aprofitant el descens dels usuaris. Setmanalment, per a aquest tram, que comprèn dos túnels, hi passen 1.500 trens de mitjana cada setmana, els quals 1.130 són de Rodalies i la resta de mercaderies.
En paral·lel, l’administrador d’infraestructures ha proposat que aquest agost es dugui a terme una primera fase de les obres al ramal d’accés a l’automobilística Seat a Martorell i de renovació de les vies de la terminal que dóna accés a la fàbrica. Aquestes afectacions no tindran cap conseqüència pel trànsit de viatgers, que s’efectua per una altra via.
També han posat sobre la taula que aquest any s’iniciïn els treballs per rehabilitar l’antic túnel de Castellbisbal que fa anys que està en desús i per on podrien circular aquests trens mentre hi hagi obres en els trams habituals. Un cop condicionat, aquest túnel permetrà disposar d’una via alternativa pel manteniment dels serveis en fases futures de les obres.