El nou conveni col·lectiu signat entre la direcció i sindicats inclou 1.330 prejubilacions i un pla de futur a 5 anys
La direcció de Seat i els sindicats CCOO i UGT (que representen el 92% dels treballadors) han signat el 20è conveni col·lectiu, que va ratificar la plantilla en un referèndum el 19 de juny. L’acord inclou un pla de futur a 5 anys per fer la transició cap al vehicle elèctric, que requereix un 30% menys d’hores de feina que el de combustió.
L’empresa ha pactat amb els dos sindicats majoritaris 1.330 prejubilacions a majors de 61 anys i possibles trasllats a la gigaplanta de bateries de Sagunt (País Valencià).
En aquests cinc anys, Seat vol fer una aposta decidida per la marca Cupra, amb els models elèctrics com el Terramar, el Tavascan i l’Urban Rebel entre 2024 i 2025. D’altra banda, la planta de components del Prat espera tenir garantits els llocs de treball amb la possible adjudicació de sis components.
Des de la direcció de Seat han destacat que amb la signatura del conveni a la seu de Martorell “es garanteix un marc d’estabilitat durant 5 anys (de l’1 de gener de 2022 fins el 31 de desembre de 2026), tant per als empleats com per a la transformació de Seat al cotxe elèctric”.
A banda d’oferir més flexibilitat en l’organització del treball, l’acord inclou un programa de formació i qualificació centrat al cotxe elèctric i les noves tecnologies.
Les declaracions els sindicats UGT i CCOO i de l’empresa
Matías Carnero, secretari general d’UGT i president del Comitè Intercentres de Seat ha destacat que “amb aquest conveni s’asseuen les bases de la transició ecològica per garantir el futur dels treballadors i que les generacions següents no tinguin problemes d’ocupació”.
Rafael Guerrero, secretari general de CCOO a Seat, ha afirmat que aquest conveni garanteix la càrrega de treball per a la fàbrica del Prat, impulsa l’electrificació de Martorell, apostant per la segona plataforma elèctrica.
L’automobilística ha destacat que aquest conveni col·lectiu “serà la base de la transformació de l’empresa”, ha dit la vicepresidenta executiva de Persones i Organització de Seat, Laura Carnicero.
A l’espera de la resolució del Perte del vehicle elèctric, Seat i Volkswagen i una seixantena de socis estan preparats per mobilitzar 10.000 milions d’euros per la nova gigafàbrica de bateries i l’electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona.
Comunicat conjunt d’UGT i CCOO
Fotografies/vídeo: L’empresa i els sindicats majoritaris de Seat han signat el conveni col·lectiu aquest dimarts [Seat]