Andreu Contijoch Culleré ha guanyat la XTERRA Marathon, la novetat d’enguany, i Jan Largo la MitjAlba
Prop de 1.000 esportistes han participat aquest dissabte 8 de novembre en la 37a Cursa de l’Alba que organitza l’Associació Excursionista 4.000 Peus. Com a novetat, Collbató ha estat enguany la seu del campionat XTERRA European Trailrun Championship 2025. La competició s’ha transmès per 3Cat i ha comptat amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el programa EsportCat.
Aquest any s’han plantejat tres circuits amb l’objectiu d’oferir diferents opcions i adreçar-se a totes les edats i condicions físiques: la clàssica Cursa de l’Alba de 22 quilòmetres, la MitjAlba de 12,4 quilòmetres, i la Marató de Montserrat de 42 quilòmetres.
Andreu Contijoch ha estat el guanyador de la XTERRA Marathon; Andreu Simon i Dalia Alonso ho han estat de les categories masculina i femenina respectivament de la Cursa de l’Alba; i Jan Largo de la MitjAlba.
Àmplia presència de representants institucionals
L’acte ha comptat amb la presència d’administracions i entitats. Han assistit l’alcaldessa de Collbató, Gemma Rodríguez, també en representació del Consell Comarcal del Baix Llobregat; el regidor d’Esports, Arturo Ruiz; el regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Pau Calsina; i el regidor de Comunicació i Protocol, Jesús Domene.
També han participat l’alcalde d’Esparreguera, Juan Jurado, acompanyat per la regidora d’Esports, Desiré Gómez, la regidora de Promoció Econòmica, Montserrat Vilardosa, i el regidor de Turisme, Albert Boixet; l’alcalde del Bruc, Rafael Galván, com a representant del Consell Comarcal de l’Anoia, juntament amb el regidor d’Esports, Joan Pérez, i el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Tormo.
A més, han estat presents el conseller de Turisme del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Javier González; i representants de diverses administracions i entitats públiques com Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, representada pel seu president, Carles Ruiz; de la Generalitat de Catalunya, amb la presència del conseller d’Esports Bernardo Álvarez i César Thovar, de la Representació Territorial de l’Esport a Barcelona; i de la Diputació de Barcelona, amb el diputat i alcalde d’Abrera Jesús Naharro i Enric Campàs, assessor de l’Àrea d’Esports i Activitat Física.
Fotografies: La Cursa de l’Alba 2025 [Aj Collbató]