L’automobilística es planteja aturar la producció de l’Audi A1 durant tot el mes de juliol
La planta de Seat a Martorell tornarà a tancar dos dies per l’escassetat en el subministrament global de semiconductors que afecta tota la indústria de l’automòbil. En concret, el tancament tindrà lloc el 19 i 20 de juliol.
La previsió és que a partir del 21 la producció es reprengui a la línia 1 -la del Seat Ibiza i Arona-, però no a la 2 -la del Cupra Formentor i del León- ni la 3 -de l’Audi A1-. De fet, el president del comitè d’empresa de l’automobilística i membre del Consell de Supervisió del grup Volkswaen, Matías Carnero, ha dit que l’aturada de la producció de l’Audi A1 “apunta que serà tot el juliol”.
També ha explicat que Seat intentarà recuperar la producció perduda treballant durant el mes d’agost: “Gran part del que hem perdut es pot recuperar al setembre”.
D’altra banda, Carnero ha valorat positivament l’anunci del consorci alemany de presentar-se a la convocatòria de fons europeus per a situar la tercera gigaplanta de bateries del grup a l’Estat. “No estava prevista cap fàbrica a Espanya, per tant, hi ha una gran aposta de Volkswagen i confiança en el govern perquè aposti per l’electrificació de la península Ibèrica”, ha assegurat.
Seat inicia la producció dels nous Ibiza i Arona
La companyia també ha anunciat que aquesta setmana inicia la producció dels nous Ibiza i Arona a la planta de Martorell. El vicepresident de Producció i Logística de Seat, Herbert Steiner, ha explicat que ambdós models “són fonamentals per la fàbrica de Martorell, ja que representen la meitat de la producció de la planta. L’actualització que acaben de rebre els ajudarà a mantenir la seva rellevància dins la marca”.
Fotografia: Un operari a la cadena del Cupra Formentor el mes de setembre de 2020 [ACN]