Divendres, 22 novembre 2024
  • Divendres, 22 novembre 2024
La Bustia Wayne Griffiths

Cau la producció i venda de Seat i puja de Cupra

Per 12 de gener de 2023 a les 17:00 0 506 Visites

El CEO de Seat, Wayne Griffiths, ha presentat els resultats de l’any 2022

Les vendes totals de Seat durant l’any 2022 han caigut un 18,1%, fins a les 385.600 unitats. Pel que fa a la planta de Martorell, la producció també ha minvat un 4,8%, fins als 366.764 vehicles. Aquestes dades són conseqüència de la manca de subministraments, que ha alentit el ritme de fabricació i entregues. De fet, a la planta martorellenca es van haver d’aplicar diversos ERTO durant tot el 2022.

Tot i això, la marca Cupra ha disparat les vendes, assolint el seu màxim històric amb 152.900 vehicles entregats, un 92,7% més que l’any anterior. Segons ha explicat el CEO de Seat, Wayne Griffiths, l’entrega de models Cupra “ha afectat inevitablement les entregues de Seat, però era essencial per garantir estabilitat a l’empresa en un context imprevisible” marcat per la manca de subministraments.

El cotxe més venut de Cupra ha estat el Formentor, que ha entregat 97.600 unitats. El Born ha tancat el 2022 amb 31.400 unitats.

El primer mercat de Seat és Alemanya, amb 105.300 vehicles venuts, un 1,2% més que al 2021 (104.100). El segueix Espanya amb 62.900 cotxes, un 23,1% menys que els 81.800 del 2021. Al Regne Unit s’han venut 36.600 vehicles, un 27,9% menys que el 2021 (50.700), mentre que Itàlia s’ha convertit en el quart mercat de l’empresa, amb 25.300 unitats (-8,6%, 27.600), superant a França, on s’han venut un 31,1% menys de cotxes, passant de 31.200 a 21.500.

Els models de Seat més entregats durant l’any 2022 han estat l’Arona amb 71.000 unitats, l’Ibiza amb 51.300, i el León amb 41.500.

Fotografia: Wayne Griffiths ha fet públics els resultats de l’any 2022 en una roda de premsa [ACN]

Etiquetes: