Divendres, 7 febrer 2025
  • Divendres, 7 febrer 2025
La Bustia detencio robatoris caixes fortes

Desmantellen un grup especialitzat en robatoris de caixes fortes en joieries i immobiliàries

Per 7 de febrer de 2025 a les 17:00 0 138 Visites

El dispositiu dels Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional ha comptat amb més de 120 efectius policials que han fet entrades i escorcolls en domicilis de Sant Andreu i altres municipis

Els Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat un grup dedicat al robatori de caixes fortes en joieries i immobiliàries de Catalunya. Els investigadors han detingut el 26 de gener 5 persones implicades en 17 delictes de robatoris amb força amb un valor de 700.000 euros a diferents establiments d’arreu del territori des del gener de 2024.

El dispositiu per desmantellar el grup ha comptat amb més de 120 efectius policials, que han fet 5 entrades i escorcolls en domicilis de Sant Andreu, Granollers i Parets del Vallès. Fora de Catalunya, els agents han fet un escorcoll a Leganés i en un taller mecànic de Parla, a Madrid. Els investigadors han intervingut 160.000 euros, 7 vehicles, un equip complet d’oxitall, un inhibidor de freqüències i diverses eines utilitzades en els robatoris.

El grup utilitzava la tècnica de l’oxitall, un mètode basat en una combinació de gasos que permet tallar metalls resistents amb facilitat. Ha actuat arreu del territori, amb robatoris efectuats a Barcelona, Badalona, Tarragona, Palamós, Cambrils, Rubí, Esplugues de Llobregat, Platja d’Aro i Sant Antoni de Calonge.

Els detinguts acumulaven més de 150 antecedents, gran part d’elles relacionades amb fets similars comesos en diferents punts de l’estat. Els 5 van passar a disposició judicial el 28 de gener. El jutge va acordar presó provisional sense fiança per a tres d’ells. Els altres dos van quedar en llibertat amb càrrecs, compareixences setmanals i retirada de passaport.

La causa està oberta per robatoris amb força, pertinença a grup criminal, falsedat documental i blanqueig de capitals. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.

Fotografia i vídeo: Dispositiu per desmantellar un grup especialitzat en el robatori de caixes fortes [CME/CNP]

Etiquetes: