De les 4 línies gestionades pel Grup Direxis TGO destaca la M2 de transport urbà municipal amb un increment el 2023 del 44% respecte de l’any anterior
L’Ajuntament d’Olesa i el Grup Direxis TGO han presentat en una roda de premsa les dades del nombre d’usuaris de l’any 2023. La companyia de transport presta el servei a 4 línies d’Olesa i ha tingut 305.072 viatgers.
En concret, el trajecte Olesa-Terrassa-Bellaterra (M1) amb 62.328 viatgers (un augment del 16,6%); el bus urbà fins a Ribes Blaves i Oasis (M2) amb 41.241 (+44%); la línia de l’estació de tren FGC Olesa-Esparreguera (M3) amb 197.333 (+26,7%); i la d’Olesa-Martorell (M4) amb 4.170 (+2%) usuaris totals.
Carme Pros, gerent del Grup Direxis TGO, ha destacat que “totes les línies han tingut un augment considerable de viatgers, però destaca sobretot la línia del servei de bus urbà, amb un increment del 44% del nombre de viatgers respecte al 2022, una mitjana de 162 viatgers al dia de dilluns a divendres i un dia punta de 324 viatgers el 18 de juliol”.
En aquesta línia, Pros ha explicat que l’any 2022 es van fer canvis després d’un estudi amb una consultoria i “vam arribar a la conclusió de fer aquest itinerari amb aquests horaris, tenint en compte que hi ha una urbanització llunyana i el que volíem era potenciar el nucli urbà. Amb el temps, els canvis han demostrat que han anat molt bé”.
Tant la companyia com el consistori han valorat la bona acceptació dels serveis per part dels usuaris. I una part important d’aquest increment és gràcies a la utilització de la T16 on els usuaris fins als 16 anys tenen el transport gratuït, a més de les targetes de transport integrades.
Pel que fa al bus urbà, el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, ha destacat la voluntat de millorar el servei i augmentat la freqüència de pas: “s’ha constatat els pocs viatgers a les urbanitzacions de Ribes Blaves i l’Oasis, i la proposta, donat que no podem posar un bus específic per a les urbanitzacions i un altre per a fer el centre urbà, és posar el servei de bus a demanda a les urbanitzacions”.
Es tracta d’un servei que l’empresa de transports ja ha posat en marxa en altres municipis i que es diu bus4me. Pros ha afegit que “aquesta és una nova manera més sostenible i ràpida que racionalitza el servei i permetria augmentar la freqüència de pas a les parades del nucli urbà”. Martínez ha avançat que es reuniran amb els veïns per parlar-ho.
En aquest sentit, l’alcalde Jordi Parent ha dit que “sense deixar de donar el servei als barris, volem millorar la freqüència de pas al centre urbà”. Alhora, ha destacat diverses reunions que ha tingut l’Ajuntament amb la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya, que és la concessionària del servei, “per demanar aquestes millores com és el pas del bus Olesa-Terrassa per la B-40 o tenir una parada més al trajecte Olesa-Esparreguera que arribi fins al Taller Ocupacional de Can Comelles, on van molts usuaris d’Olesa amb mobilitat reduïda”.
Les millores, pendents d’aprovació
Durant l’acte també s’ha parlat de les propostes de millora del servei, com la modificació d’alguns itineraris per a agilitzar el servei, l’increment de freqüències fins a Terrassa i la UAB. Amb una expedició més (anada i tornada) en el trajecte Olesa-Terrassa i tres més Olesa-Terrassa-Bellaterra, a més de passar per la B-40.
També es presenta una ampliació de freqüència horària en el trajecte Olesa-Sant Maria de Vilalba-Martorell. Les peticions de millora estan pendents de l’aprovació per part de la Generalitat.
El GrupTG DX ja va anunciar un rècord d’usuaris en les seves línies.
Fotografies: El bus urbà al seu pas per carrers del municipi / Moments de la roda de premsa de divendres [La Bústia]