Després d’un any de funcionament, una auditoria ha avaluat l’ús de la xarxa per a bicis i patinets i alguns carrers tindran carrils compartits amb vehicles i recuperaran una trentena d’aparcaments gratuïts
El govern d’Olesa va encarregar una auditoria externa per avaluar l’ús de la xarxa de carril rodat per a vehicles de mobilitat personal (VMP), coneguts com a ‘carrils bici’ un any després de la seva posada en marxa. L’avaluació, prevista des de l’inici del projecte i que venia del mandat anterior, ha identificat millores per adaptar el funcionament a les necessitats reals.
L’auditoria, elaborada per una empresa especialitzada, recomana mantenir els trams amb més ús i reordenar aquells amb menor afluència, especialment als carrers Pau Casals i Colom, a la zona de l’Eixample. Aquests trams passaran a ser carrils compartits entre bicicletes, patinets i vehicles, per generar més d’una trentena de places d’aparcament gratuït.
El primer tinent d’alcalde i regidor de Planejament i Urbanisme, Marc Serradó, ha explicat que “amb l’experiència d’un any de funcionament i l’assessorament expert, valorem positivament la xarxa de carril compartida, perquè hem vist que funciona i modifiquem els carrils segregats que han tingut un ús més baix, i per tant no cal que tinguin un carril específic”.
Per la seva banda, l’alcalde i regidor de Mobilitat, Jordi Parent, ha destacat les noves places d’aparcament gratuït: “S’aprofitarà l’espai que s’allibera del carril específic per a bicis i patinets i es podran generar places d’aparcament gratuït, que era una de les peticions que feia la ciutadania”.
A més, l’auditoria ha confirmat el bon nivell d’ús de trams com el carrer de la Vall d’Aran i el carrer d’Occitània, al barri de Les Planes, que connecten amb l’Institut Daniel Blanxart i el Complex Esportiu Municipal. Aquests trams es mantindran com a carrils segregats.
En canvi, en zones amb menor ús es farà una adaptació per millorar la convivència entre modes de transport i optimitzar l’espai públic. La velocitat màxima en aquests trams continuarà sent de 20 km/h i es mantindrà també la preferència per a bicicletes i patinets a les cruïlles d’alguns carrers de l’Eixample, com Colom i Metge Carrera.
El projecte de la xarxa de carril rodat es va iniciar el 2023 amb un finançament de 600.000 euros de la Diputació de Barcelona. A més de la creació dels carrils, es van implementar mesures de seguretat com la reducció de velocitat a les cruïlles, aparcaments ciclistes i senyalització de prioritat per a vianants.
Fotografia: Dues persones fent servir el carril per a vehicles de mobilitat personal al carrer Pau Casals d’Olesa [LB]