Diumenge, 22 desembre 2024
  • Diumenge, 22 desembre 2024
La Bustia Seat

L’ERTO de Seat afectarà fins a 11.802 treballadors

Per 13 de gener de 2021 a les 7:00 0 2424 Visites

La direcció i els sindicats ja han arribat a un acord

Actualització 14 de gener:

La direcció de Seat i els sindicats han arribat a un acord per aplicar un ERTO fins al 30 de juny per causes organitzatives i productives derivades de la falta de subministrament de semiconductors. L’expedient entrarà en vigor el dilluns 18 de gener, però no es preveu aplicar cap mesura fins al dia 25, segons els sindicats.

Tindrà una afectació diària màxima de 400 persones a la planta de Martorell, tal com es va anunciar després de la primera reunió de dilluns. També de 150 empleats de la Zona Franca i a aquests s’hi poden sumar els treballadors afectats pels tancaments puntuals de les plantes, de fins a 20 dies a Martorell i la Zona Franca i d’un màxim de 30 dies al Prat de Llobregat. En total, l’expedient podria afectar un màxim d’11.802 empleats.

L’acord contempla una millora de la prestació de desocupació dels afectats de fins al 80% del salari i la possibilitat de fer formació en línia i mantenir així el 100% de la remuneració. L’empresa garantirà el cobrament íntegre de les quatre pagues extres i els dies de vacances. Queden exclosos de l’ERTO els empleats més grans de 55 anys i els professionals amb menys d’un any d’antiguitat a l’empresa.

 

Notícia 13 de gener:

La direcció de Seat i els representants dels sindicats han iniciat aquest dilluns la negociació de l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per causes organitzatives i productives. L’empresa automobilística ha hagut de prendre aquesta decisió per la falta de subministrament de semiconductors, que ja va anunciar a finals de desembre.

L’ERTO s’allargarà fins al 30 de juny i afectarà un màxim d’11.000 treballadors. A la planta de Martorell tindrà una afectació diària a 400 empleats, concretament als que pertanyen a la línia 2, encarregada de la fabricació del Seat León i Seat Formentor.

A conseqüència, es reduirà el ritme de producció de tres a dos torns i una part dels treballadors d’aquesta línia cobrirà l’increment de la línia 1 a tres torns a ple rendiment, després de l’èxit comercial del Seat Ibiza i el Seat Arona. La resta formarà part de l’expedient.

També es veuran afectats 150 treballadors com a màxim de la planta de la Zona Franca i s’hi podrien sumar els afectats per tancaments puntuals, de fins a 20 dies a Martorell i la Zona Franca i fins a 30 dies al Prat de Llobregat.

CCOO i UGT han assegurat que treballaran per minimitzar les conseqüències negatives. Plantegen un pla social amb complements a la prestació de desocupació de fins al 90% per millorar la retribució dels empleats, la garantia del cobrament íntegre de les quatre pagues extraordinàries, que no afecti la quantitat de dies de vacances i que els treballadors de més de 56 anys quedin exempts de l’expedient.

La direcció de l’empresa i els sindicats es tornaran a reunir i esperen arribar a un acord abans que finalitzi la setmana.

Fotografia: Un operari de Seat treballant al taller durant el mes de setembre [ACN]

Etiquetes: