Dilluns, 23 desembre 2024
  • Dilluns, 23 desembre 2024
La Bustia C55 Abrera a Olesa

Les obres de la C-55 entre Abrera i Olesa duraran fins a finals de l’estiu

Per 20 de gener de 2022 a les 12:00 0 1906 Visites

Van de l’avinguda de la Generalitat d’Abrera fins després de l’enllaç amb la C-1414 a Olesa

Les obres per a millorar la seguretat viària a la C-55 entre Abrera i Olesa duraran fins a finals de l’estiu. Ho ha confirmat a La Bústia el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat. Els treballs tenen un pressupost de 2,2 milions d’euros.

La carretera C-55 registra un trànsit de més de 25.000 vehicles diaris i és una de les vies més perilloses de Catalunya amb xocs frontals. L’actuació consisteix en la implantació d’un zebrejat a la part central de la via que servirà per a reforçar la separació entre els sentits de la circulació. També la reordenació d’accessos, l’eliminació de girs a l’esquerra i una millora en el paviment.

Els treballs inclouen la creació d’un camí per a vianants aprofitant diversos camins existents. D’aquesta manera, es podrà creuar d’un costat a l’altre per sota de la carretera, al costat dret del pont sobre el riu Llobregat. Per últim, contemplen una nova capa de ferm a la via, millores en els elements de drenatge i la renovació dels elements de senyalització vertical i horitzontal i les barreres de seguretat i abalisament.

El tram on s’actuarà té una longitud de prop de 5 quilòmetres: des de la C-55 sobre l’avinguda de la Generalitat a Abrera fins després de l’enllaç amb la C-1414 a Olesa. Un cop feta aquesta intervenció quedarà pendent un segon tram, que va des de Can Vinyals fins a La Puda, en el límit del terme d’Olesa amb Esparreguera.

Una de les actuacions més esperades és la construcció d’una rotonda per l’accés Olesa-Sud, la primera entrada venint d’Abrera, que tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i amb tres ramals de connexió.

 

Calendari de les obres

El Departament de Territori ha confirmat a La Bústia que les obres finalitzaran a finals d’estiu, en principi al setembre. Fins ara les obres, que van començar el mes de novembre, s’ha executat sobretot fora del tronc central de la C-55 i els operaris estan treballant en el nou ramal de sortida del quilòmetre 1,9.

A finals d’aquest mes de gener, la previsió és la finalització d’aquest ramal per actuar en les cunetes de la carretera.

El mes de febrer començarà l’afectació del trànsit amb l’inici de la nova rotonda i els ramals d’Olesa al quilòmetre 3, que tindrà un termini de 2 mesos i mig.

I entre els mesos d’abril i maig, començaran els treballs nocturns al tronc de la via amb l’execució, per exemple, de la canalització de fibra òptica, i els treballs del ferm, la senyalització i l’abalisament.

 

Miquel Riera, la rotonda i la reivindicació del Pla Director Urbanístic

L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, ha explicat que “amb aquesta petita rotonda es facilitarà el canvi de sentit de vehicles i camions, i s’evitarà que, sobretot, els camions entrin al nucli urbà per fer el canvi de sentit o facis maniobres perilloses, com ha passat moltes vegades”. Assegura que els treballs duraran “uns vuit mesos aproximadament, encara que només serà durant dos o tres que hi haurà més afectació al trànsit. En cap moment es tancarà l’entrada Olesa-Sud, però durant el temps que s’executin aquests treballs de construcció de la rotonda s’habilitaran vies alternatives”. Per complementar aquests treballs de la Generalitat, l’Ajuntament d’Olesa ha destinat una partida de 60.000 euros del pressupost del 2022 per millorar aquest accés d’Olesa-Sud.

Per a Riera, la millora definitiva és la que contempla el Pla Director Urbanístic amb “un nus d’accés molt més gran que donaria solució als accessos dels diferents polígons i també a la zona urbana. Aquesta és una obra molt més complexa que també resoldria l’enllaç amb la futura B-40 a través dels polígons de Vilapou i Càtex-Molí. Aquesta obra és una llarga reivindicació de l’Ajuntament, que esperem la Generalitat doni resposta”.

 

Jesús Naharro, l’aposta per la desaparició de la C-55 del nucli urbà

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, diu que “és una petita actuació molt reclamada. El més important d’aquesta carretera és que es contempli d’una vegada la seva desaparició del nucli urbà. Evidentment, mentre estigui funcionant ha de ser segura, però treballem per una altra alternativa fora de la proximitat dels habitatges i que connecti directament amb la B-40 a l’altura de la riera Magarola“. Afegeix que “s’ha d’idear una via ràpida que sigui moderna, però sobretot segura i sostenible. Ara no compleix la normativa i de ben segur que la Generalitat tindrà aquesta sensibilitat i podrem treballar i impulsar aquest canvi de forma imminent”.

Naharro destaca que “continuem treballant i demanem que aquests croquis estiguin com més aviat millor, per tal de poder-los impulsar i aplicar amb molta urgència. No com aquesta obra, que porta molt de temps reclamant-se des del municipi”. Per últim, també recorda que “l’actuació a la C-55 es fa al mig del terme municipal, però hi ha una altra part que també s’està treballant per aplicar millores com és l’accés al nucli urbà d’aquesta via. Aquestes completaran la inversió d’uns 50.000 euros que ja s’ha fet per fer un entorn més segur, amb un pas de vianants, un semàfor i noves senyalitzacions”.

Les obres de la C-55 entre Abrera i Olesa es van licitar el mes de maig.

Fotografia: Les obres en un tram de la C-55 entre Abrera i Olesa, fa unes setmanes [La Bústia]

Etiquetes: