El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’Estudi de Delimitació de Tram Urbà que va sol·licitar l’Ajuntament
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat definitivament l’Estudi de Delimitació de Tram Urbà en el tram de l’A2 al seu pas per Abrera. Això suposa desafectar a ambdós marges de l’autovia les edificacions industrials i residencials i mantenir l’àrea edificable dels solars urbans.
El planejament general d’Abrera respectava la llei de carreteres que establia una distància límit d’edificació de 25 metres des de la part exterior de la calçada, però posteriorment l’Estat va situar-la en 50 metres. Aquesta nova llei va suposar que edificacions, tant industrials com residencials, no poguessin incrementar el seu volum. Això també afectava solars urbans no edificats, reduint la seva àrea edificable.
Ara, amb l’aprovació de l’Estudi de Delimitació de Tram Urbà, promogut per l’Ajuntament d’Abrera i redactat i tramitat pel Ministeri, queden desafectats a ambdós marges de l’A2 les edificacions industrials i residencials.
Fotografia: Llum verda per a noves edificacions a les dues bandes de l’A2 al seu pas per Abrera [Aj]