L’alcalde masquefí ha agraït la participació de veïns i als que “han donat veu a la denúncia pública” en una concentració, a Martorell han aprovat una moció i hi ha convocada una manifestació i a Sant Andreu han convocat un acte i el PSC demana una declaració institucional
Desenes de veïns s’han concentrat a Masquefa per “condemnar el genocidi contra el poble palestí” , expliquen des de fonts municipals. Dels municipis del territori, Masquefa ha estat el primer del territori on s’ha fet una concentració davant de l’ajuntament, el dijous 18 de setembre. Ha estat una crida de ‘Global Sumud Flotilla’ i ‘Global Movement to Gaza’. A l’Anoia també s’han fet a Piera i Igualada. Hi han assistit els regidors de Sumem i ERC del govern i Junts de l’oposició.
L’alcalde, Dani Gutiérrez, ha dit que “a Masquefa ens hem concentrat per condemnar el genocidi i extermini contra el poble de Palestina”. I ha fet un agraïment “als veïns que a títol personal han coordinat i participat d’aquest acte cívic i pacífic” i “a les set persones que han donat veu a la denúncia pública feta a Masquefa”.
A Martorell, diverses entitats convoquen una manifestació el dissabte 27 de setembre a les 11.30h davant de la benzinera de l’avinguda Pau Claris amb el lema ‘Aturem el genocidi al poble palestí’. El 15 de setembre, el Ple va aprovar una moció que demana l’alto el foc a Gaza i una mediació per garantir la pau duradora. Junts -que va fer una esmena a la totalitat d’ERC- i PSC van aprovar a favor, mentre que Movem i ERC van votar en contra per ser una moció equidistant i, entre altres consideracions, per no mencionar que s’està produïnt un genocidi a Palestina.
D’altra banda, des de la plataforma Sant Andreu amb Palestina han convocat un acte de protesta contra el genocidi a Gaza el dimecres 24 de setembre a les 18.30h davant de l’Ajuntament. D’altra banda, el PSC de Sant Andreu proposa una declaració institucional per demanar la pau a Palestina i la fi del genocidi a Gaza. Els socialistes han demanat al govern municipal de Fem (ERC i Vecinos por el cambio) i Comuns, que el Ple d’aquest dijous 25 de setembre comenci amb un minut de silenci en record de les víctimes. El portaveu del PSC, Juan Pablo Beas, ha dit que “ens posem a disposició del Govern municipal per redactar aquest text per mostrar la solidaritat de la nostra ciutat amb la població civil i mostrar el rebuig a la barbàrie que s’està produint”.
Fotografies: Desenes de veïns s’han concentrat a Masquefa [Aj]