Per l’alcalde una auditoria “no és una resposta satisfactòria” i vol una nova licitació del servei que contempli penalitzacions per incompliments
L’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, i el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, s’han reunit amb el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Oriol Martori; el subdirector, Benjamin Cubillo; i el secretari, Marc Sanglas, per tractar les incidències en el servei de bus que presta l’empresa Monbus a les línies d’Olesa a Barcelona.
Les principals queixes són l’incompliment dels horaris, les dificultats de comunicació amb l’empresa a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions i l’oferta insuficient de places respecte a l’actual demanda.
Per millorar aquestes incidències, la Generalitat començarà una auditoria per avaluar les mancances actuals del servei.
No obstant això, Parent ha dit que “aquesta no és una resposta satisfactòria perquè no permet resoldre de manera immediata els problemes dels usuaris. A més, el contracte actual és molt vell i no contempla ni penalitzacions ni rescissió de contracte quan el servei que es presta no és l’adequat”.
La concessió de la línia Manresa – Barcelona acaba el 2024 i l’Ajuntament demana que a la nova licitació del servei es prioritzi l’excel·lència, la puntualitat, la informació i atenció als usuaris i una major freqüència per sobre del preu.
Martínez ha recordat que el 2017-2018 la Generalitat ja va fer una auditoria a Monbus “per les mancances que tenia el servei, i aquestes continuen sent les mateixes”.
Les queixes i el mal funcionament del servei de Monbus es porta a una auditoria
Fotografia: Reunió de l’Ajuntament d’Olesa amb el departament de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya [Aj]