L’ASPQ forma part de les entitats organitzadores de la concentració prevista per aquest dissabte 11 d’abril
Terrassa acull aquest dissabte 11 d’abril una manifestació per reclamar una “sanitat 100% pública, universal, digna i de qualitat”. L’organitzen la Comissió Gestora per una Sanitat Digna de Viladecavalls i l’Associació per la Sanitat Pública de Qualitat a Olesa de Montserrat Paco Fernández Hoces (ASPQ), que formen part de la Comissió d’Entitats juntament amb Rubí i Terrassa.
El manifest reclama, entre altres, un increment del 25% del pressupost destinat a l’atenció primària; la reducció urgent de les llistes d’espera; urgències dignes, no col·lapsades; prioritzar els recursos i els equipaments en l’atenció infanto-juvenil i d’adults pel que fa a salut mental; la millora de les condicions laborals dels professionals sanitaris; i la derogació de la Llei 15/97, origen del procés de privatització del sistema públic. Actualment, aquest text està signat per 70 associacions.
A més, des de la Comissió d’Entitats reclamen “la dimissió de la consellera de Salut, Olga Pané, per la seva responsabilitat en el deteriorament del sistema sanitari públic, recordant que la salut és un dret fonamental i no un negoci”.
Concretament, des d’Olesa s’exigeix la gestió directa de l’ICS; fer fora la Mútua de Terrassa; urgències sanitàries i farmacèutiques 24/7; cribratge fet per personal sanitari; i un segon CAP al municipi.
El punt de trobada de la manifestació serà a l’Estació del Nord (Renfe-Terrassa) a les 11h. La marxa anirà fins a l’Ajuntament del municipi, on es preveu estar a les 13h per fer la lectura del manifest i de les exigències de cada població implicada.
L’entitat olesana ha convocat aquest divendres 10 d’abril a les 18h davant de CAP una trobada per comentar i organitzar la sortida de la manifestació de dissabte.
Fotografia: Una manifestació per la sanitat a Olesa [Arxiu / ASPQ]