És una obra del masquefí Joan Luna dins de la col·lecció ‘Catalunya Desapareguda’ de l’editorial Efadós
‘Masquefa desapareguda’, el primer llibre del jove masquefí Joan Luna, ha estat presentat aquest dimecres 3 d’abril a la Biblioteca M. Carme Junyent. A més de l’autor ha comptat amb l’historiador Xavier Pérez, que ha escrit el pròleg, representants de l’editorial Efadós i de veïns.
L’obra és un àlbum de 154 imatges antigues seleccionades de Masquefa. S’hi mostren instantànies de la vila, dels barris, dels masos i masies que l’envolten i del poble de la Beguda.
El recull fotogràfic és una mostra dels grans canvis a Masquefa des de finals del segle XIX fins a la segona meitat del segle XX. Les imatges ens acosten a un passat que ens ajuda a recordar, però també a descobrir, el paisatge, l’urbanisme, els costums i la manera de viure dels vilatans de la Masquefa desapareguda.
L’autor
Joan Luna (Masquefa, 1999) ha cursat estudis en Història, Humanitats i Patrimoni Digital i Arxivística. Amant de la història local i de la microhistòria, participa en accions amb l’objectiu d’aprofundir en el coneixement de la Masquefa del passat i donar-lo a conèixer.
Aquí les col·leccions i els títols de l’editorial Efadós.
Fotografies: Moments de la presentació del llibre ‘Masquefa desapareguda’ [Biblioteca M. Carme Junyent]