La via es va tancar al pas de vehicles el mes de febrer després de la degradació del talús que sustenta l’estructura de la passera
El govern de Masquefa ha informat de l’estat del viaducte del Maset i del calendari previst per efectuar les mesures correctores d’aquest. El passat 9 de febrer es va haver de tancar el pas de vehicles de forma temporal davant la degradació del talús que sustenta l’estructura de la passera, provocada pels episodis de pluges intenses de les últimes setmanes.
Del 16 al 20 de febrer s’han dut a terme treballs per part de la Diputació de Barcelona sobre el terreny; del 23 de febrer al 6 de març estan en marxa campanyes d’estudis geològics i geotècnics a càrrec de les enginyeres Socotec i Eptisa; la setmana del 23 de març es farà la presentació dels resultats dels estudis a càrrec d’Eptisa; i la setmana del 30 de març, en funció dels resultats, es determinaran les actuacions a realitzar per fer possible la reobertura del pas.
El consistori també ha informat del projecte de millora del camí Masquefa-El Maset, amb una inversió d’1,6 milions d’euros i una durada aproximada de 10 mesos.
Pel que fa a les millores al camí de Can Cairot i l’encreuament amb la BV-2241 i que ja estan en marxa, són la millora de la senyalètica horitzontal i vertical; la nova il·luminació; i la instal·lació d’un radar pedagògic.
Pel viaducte del camí entre El Maset i Masquefa passen més de 2.000 vehicles al dia. La reunió informativa, coorganitzada amb l’Associació del Maset, va ser el passat divendres 13 de febrer i va comptar amb la participació de més de 150 veïns.
Tanquen el viaducte que connecta el barri del Maset amb Masquefa.
Fotografies: Reunió informativa de l’Ajuntament de Masquefa [Aj]