Divendres, 22 novembre 2024
  • Divendres, 22 novembre 2024
La Bustia circulacio R4 Martorell i Sant Sadurni

Restablerta la circulació de trens entre Martorell i Sant Sadurní

Per 13 de desembre de 2020 a les 17:00 0 929 Visites

Els trens tornen a donar servei a la línia R4 després de quatre mesos d’obres

Aquest diumenge al matí Renfe ha restablert el servei de trens de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia després de completar unes obres que han durat més de quatre mesos. La circulació estava aturada des de finals de juliol i tot i que els treballs havien d’acabar el 16 de novembre, es van demorar un mes.

L’actuació s’ha centrat al túnel de Martorell i s’ha adequat el gàlib als estàndards europeus, una actuació necessària per poder construir el Corredor Mediterrani. Concretament s’ha renovat i adequat l’estructura per tal d’ampliar les seves dimensions i implantar el tercer carril adaptat a l’ample estàndard.

També s’ha rebaixat la profunditat del túnel fins a dos metres, s’ha executat una nova contrabòbila, s’ha construït una sortida d’emergència i passadissos d’evacuació i s’ha renovat la via i la catenària entre l’estació de Martorell i la bifurcació de Seat.

Josep Vicent Boira, el comissionat del govern espanyol per al corredor, ha visitat la restauració del servei i ha comentat que aquestes obres signifiquen “una fita històrica” perquè “donem el primer pas per connectar amb ample europeu el transport de mercaderies”.

Un cop enllestit el túnel de Martorell, el següent pas serà adaptar el túnel de Castellbisbal i el de Barà de manera que l’any 2023 Barcelona i Tarragona estaran connectades amb ample de via europeu i tercer fil.

Les actuacions al tram Castellbisbal-Martorell i fins al nus de Vila-seca suposen una inversió de 64,1 milions d’euros, dels quals 25 milions d’euros aproximadament s’han executat en els darrers cinc mesos.

Fotografia: Un tren de la línia R3 entrant al túnel de Martorell acabat d’estrenar [ACN]

Etiquetes:
Categoria:   Economia, Martorell