Continua la incertesa per la ubicació de la fàbrica de bateries
Seat ha pactat amb els sindicats acabar l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació en vigor el 30 de maig, un mes abans del previst, tal i com ho ha comunicat CCOO i UGT en un comunicat. L’ERTO es va començar a aplicar el 18 de gener per la falta d’estoc de semiconductors. A la planta de Martorell tenia una afectació diària màxima de 400 persones i a la de la Zona Franca de 150.
Un cop solucionada la problemàtica amb el subministrament de xips, els treballadors tornaran a la feina i ja s’està planificant com recuperar la producció perduda, d’unes 24.000 unitats aproximadament. Està previst que els empleats treballin també els dissabtes i diumenges el mes de juny i que s’obri la fàbrica a l’agost, tot i que hi haurà variacions segons les línies de producció.
En el cas que els semiconductors no arribin, els sindicats han pactat una compensació per la modificació dels plans dels treballadors en cas que no treballin a l’agost o els caps de setmana. S’ha acordat que puguin percebre un lineal de 370 euros per treballar una setmana a la línia 1 i 1.200 euros a la línia 2 el mes d’agost.
Fonts sindicals han informat que Seat Components sí que mantindrà l’expedient en vigor fins a finals de juny i que caldrà contractar plantilla eventual per assegurar que el personal pugui fer les vacances que entren al conveni.
Javier Pacheco creu que Catalunya perdrà la planta de bateries
El secretari general de CCOO, Javier Pacheco, s’ha mostrat “pessimista” sobre la possibilitat que la planta de bateries elèctriques s’instal·li a Catalunya. Segons ell, “la partida s’ha jugat malament” i hi ha altres comunitats amb més influència per adjudicar-se el projecte: “Hi ha molts números que la planta sigui a Aragó”.
Pacheco ha destacat que els sindicats faran “tot el possible” perquè sigui a Catalunya, però ha lamentat que la manca de Govern dificulta aquesta situació.
En aquest sentit, l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha comentat que “ara més que mai fa falta unitat, projecte i un front comú amb una proposta intel·ligent i estratègica”. Al març va comentar a La Bústia que “sí a la fàbrica de bateries, però no a qualsevol preu”.
Fotografia: Dos operaris en una cadena de producció de Seat a Martorell [ACN]