Un gabinet de crisi de les dues empreses avalua la situació i busca alternatives
Les conseqüències directes després de l’incendi a Faurecia són les destrosses que ha produït el foc i l’aturada de la producció a la fàbrica.
Part dels seus treballadors estan fent treballs de neteja, retirant runa i valorant el que es pot salvar, després de la visita d’un pèrit i un arquitecte a la zona afectada.
La segona és l’aturada de la producció a Seat per la falta d’estoc dels taulells dels vehicles que proveeix Faurecia. L’aturada va començar al torn de la tarda de dimecres i seguirà en els torns de dijous.
Concretament, a les línies de xapa, -excepte la del llançament del nou León-, pintura -en tots els tallers-, muntatge -excepte en l’elaboració de maneguetes i dipòsits de gas- i en la revisió final de vehicles.
Les dues direccions Seat i Faurecia van crear un gabinet de crisi. Segons ha pogut saber La Bústia, es van reunir fins molt tard i s’han emplaçat al migdia per fer una anàlisi de la situació, avaluar els danys i trobar solucions.
Previsiblement, i segons les fonts consultades, la normalitat no arribaria fins al pròxim dilluns. El gabinet de crisi intentarà trobar solucions amb altres empreses i marques del sector per proveir-se del material i reactivar les produccions.
Comissions Obreres de Faurecia s’ha dirigit a la plantilla per agrair-los “la predisposició i la unió que una vegada més heu sabut demostrar” i ha informat que l’empresa “està a tope per intentar restablir quan abans l’activitat al centre”.
Fonts de Seat asseguren que, tot i l’aturada, de moment no urgeix l’entrega immediata de vehicles. La marca catalana produeix més de 2.000 cotxes diaris entre l’Ibiza, el León, l’Arona i l’Audi A1.
Ampliarem la informació quan es produeixin novetats.
Fotografia: Faurecia va partir un incendi la nit de dimarts a dimecres [SE]