Diumenge, 22 desembre 2024
  • Diumenge, 22 desembre 2024
La Bustia Seat presentacio de resultats 2018 a Martorell

Seat confirma la fabricació del Formentor i l’aposta pel vehicle elèctric

Per 27 de març de 2019 a les 12:00 0 1663 Visites

L’empresa automobilística presenta resultats rècord davant la premsa i ha anunciat importants inversions de futur a la fàbrica de Martorell

El president de Seat, Luca de Meo, ha anunciat que el Cupra Formentor (híbrid endollable) es fabricarà a Martorell. S’havia avançat amb aquesta possibilitat al Saló de l’Automòbil de Ginebra, a principi de mes, i aquest dimecres s’ha confirmat oficialment.

El president també ha avançat que Seat fabricarà 6 nous models híbrids i elèctrics fins a l’any 2021. Un altre any que els directius han qualificat de rècord per a la fàbrica del Baix Llobregat Nord el 2018, amb 9.991 milions d’euros de facturació, 517.600 cotxes venuts i un benefici de 294 milions després d’impostos.

L’altra notícia important d’inversió a Martorell és la construcció d’una plataforma per a vehicles elèctrics de Seat i altres marques, en col·laboració amb Volkswagen. La nova plataforma fabricarà cotxes elèctrics d’uns 4 mestres i té com a objectiu produir turismes assequibles, amb un preu d’entrada per sota dels 20.000 euros. Més de 300 enginyers altament qualificats hi participaran en aquest projecte.

L’any passat Seat va contractar uns 800 nous treballadors que dona un total, en els últims tres anys, del voltant de 1.500 nous empleats. En el transcurs de les explicacions, la direcció ha anunciat una trobada amb el president del comitè d’empresa, Matías Carnero, que estava en la primera fila de la roda de la premsa. L’objectiu és mantenir la plantilla i encarar “els reptes i les oportunitats de futurs”.

A les instal·lacions de Martorell, Abrera i Sant Esteve hi treballen 12.500 empleats, dels quals gairebé el 25% viuen als 10 municipis de difusió de La Bústia. En total, Seat té uns 15.000 professionals distribuïts en els tres centres de producció (Baix Nord, Barcelona i El Prat). D’altra banda, el pròxim dia 15 d’abril, tal com recull el conveni col·lectiu, els treballadors rebran una paga de beneficis de 1.068€.

Actualment, l’automobilística catalana és l’empresa que genera més feina en el sector de la indústria i una de les que més a Espanya. Com s’ha dit en altres ocasions, per cada nou empleat a Seat es generen 7 a altres empreses, el que representa en aquests moments més de 100.000 llocs de feina directes i indirectes.

La roda de premsa anual de Seat ha tornat a Martorell, després d’un any a Barcelona i l’any passat a Madrid. I també l’assistència ha superat la d’edicions anteriors, aquest dimecres, amb 120 mitjans acreditats de 15 països. La valoració general es resumeix en les paraules del president Luca de Meo que ha definit l’any com “el millor de la història de Seat”. Ha remarcat la “confiança en el futur” en l’empresa per la seva “competitivitat i rendibilitat”, i que està preparada per a l’etapa de transformació què ha entrat la companyia. També ha assenyalat el terme “actitud” com a lema i en referència a la implicació de treballadors, proveïdors i clients per “sentir-se orgullós de pertànyer a Seat”.

Per la seva part, Herbert Diess, CEO de Volkswagen AG i president del consell d’administració de Seat, s’ha mostrat satisfet perquè “estem jugant un nou paper dins del Grup assumint cada vegada més responsabilitat” i ha ressaltat els projectes i l’ofensiva dels nous productes per als pròxims anys.

El vicepresident de Finances i Organització, Holger Kintscher, ha explicat que “la situació actual de Seat és la d’una empresa solvent i sostenible. Comptem amb un rigorós pla d’eficiència de costos i amb els recursos per afrontar la transformació tecnològica del sector de l’automòbil, ambdós necessaris per mantenir la rendibilitat en el futur”.

En números, s’han assolit tots els rècords en els aspectes fonamentals que fan de la companyia el motor i la confiança del Grup Volskwagen, segons han explicat. L’ofensiva més gran de producte ja és un rècord, l’ampliació del mercat a tot el món és un altre. Dos aspectes que han convertit la marca com la principal empresa exportadora de la indústria catalana i espanyola i l’automobilística que més creix a Europa.

De l’any 2018 s’ha destacat la celebració del seu 25è aniversari de la fàbrica de Martorell. Des de 1993 fins a l’any passat, s’han produït 10 milions de vehicles i 39 models diferents. Actualment, amb 2,8 milions de m2 (equivalent a 400 camps de futbol), la planta del Baix Llobregat Nord és la tercera més gran del Grup a Europa. També, que des de mitjans de 2018 es fabrica l’Audi A1, substituint al Q3 que es fabricava des de 2011.

El 2018 s’han superat els números en els 68 anys de Seat. El total de vendes a tot el món és de 517.600 cotxes, un 10,5% més que l’any 2017. Els primers mercats són Alemanya amb 114.200 unitats, Espanya 107.000; el Regne Unit 62.900, França 31.800, Itàlia 20.000, Algèria 18.500 i Àustria amb 18.400. La tendència segueix aquest any, perquè els dos primers mesos de 2019, segons l’empresa, les vendes han augmentat un 12,8% respecte al mateix període de l’any passat.

Tot plegat es tradueix en els 9.991 milions d’euros de facturació, el que representa l’1% el PIB d’Espanya, i 294 M€ de beneficis després d’impostos. A Martorell s’han fabricat 474.300 cotxes. Seat ha invertit 1.223 M€ en instal·lacions, I+D i formació (23 milions) que representa més d’un 12% de la seva facturació, convertint-se d’aquesta manera en el primer inversor industrial d’Espanya. La marca està present en el mercat dels 5 continents i exporta el 80% dels seus cotxes a uns 80 països. En aquests moments és la marca que més clients atrau del grup Volkswagen amb 10 anys més jove que la mitja europea.

Quant al futur, el president de Seat ha parlat del “nou cicle” i de “transformació”, encarant els moments bons que vindran per estar preparats també pels moments de dificultats quan arribin. En aquest sentit “Seat té ara un rol més clar en el Grup Volkswagen i, gràcies als resultats obtinguts, ens han assignat la nova plataforma de vehicles elèctrics. Per primera vegada, el Centre Tècnic de Seat desenvoluparà una plataforma que serà utilitzada per altres marques”, ha explicat Luca de Meo.

Pel que fa als sis vehicles elèctrics i híbrids endollables, Seat posarà al mercat fins al 2021 l’el-Bron el 2020, que s’ha presentat el prototip, i és el primer cotxe totalment elèctric dissenyant al Centre Tècnic de Sant Esteve. La resta de models són el Mii, també 100% elèctric; la nova generació del León i el Tarraco; i els Cupra León i Formentor, aquests quatre últims híbrids endollables.

Respecte a la micromobilitat l’aposta és el Minimó, presentat el prototip també a Ginebra, amb capacitat per a 2 persones i totalment elèctric, i el patinet elèctric eXs. En la internacionalització, el nord d’Àfrica i de Llatinoamèrica són, juntament amb Xina, els grans objectius de l’estratègia de globalització de mercats per als pròxims anys.

Per acabar, cal recordar que a Martorell es fabrica l’Ibiza, l’Arona i el León, i d’Audi l’A1. I que en els pròxims anys es preveu, com s’ha explicat, la fabricació del Crupra Formentor i la construcció de la plataforma elèctrica, encara sense data concreta de construcció. A més, la companyia produeix l’Ateca a la República Txeca, el Tarraco a Alemanya, l’Alhambra a Portugal i el Mii a Eslovàquia.

Es podria resumir com un any de grans resultats i de l’aposta per la fàbrica del Baix Nord i els vehicles sostenibles, que juntament amb l’estratègia de la direcció de la companyia, l’acceptació dels productes per part dels clients i la predisposició dels treballadors, augura un bon futur per a Seat.

 

Etiquetes: