Dissabte, 21 desembre 2024
  • Dissabte, 21 desembre 2024
La Bustia Seat a Martorell

Seat i la indústria de l’automòbil, “en risc” per la baixa demanda del cotxe elèctric

Per 5 de novembre de 2024 a les 7:00 0 523 Visites

Wayne Griffiths ha dit que els aranzels a la Xina poden reduir “una quarta part” la producció a Martorell després que Seat hagi reduït el benefici tot i mantenir el creixement de les vendes de vehicles

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha avisat que l’automobilística i la indústria es troben “en risc” per la baixa demanda que està tenint el vehicle elèctric. Coincidint amb la publicació dels resultats de la companyia, ha recordat que el 13% de les unitats venudes enguany de la companyia són elèctriques i no arriba al 5% de l’Estat.

Alhora, el responsable de la firma ha recordat que la imposició d’aranzels als cotxes elèctrics xinesos afecta el model Cupra Tavascan i critica que “es passi per alt” els efectes d’aquestes polítiques. Per això, apunta que la mesura pot rebaixar “una quarta part” la producció prevista de cotxes de combustió a la planta de Martorell.

Griffiths ha explicat que “una reducció de volums del Cupra Tavascan posaria en perill la capacitat de Seat de complir amb els objectius europeus de reducció de CO2″, ja que hauria de fer front a “multes inassolibles”. Tot i això, ha dit que se seguirà apostant per l’electromobilitat, perquè “no hi ha pla B”.

Per últim, ha destacat que el sector “està fent els deures” en la transició cap a la mobilitat elèctrica i ha concretat que s’han invertit més de 3.000 milions d’euros al centre de Martorell. En canvi, ha assegurat que “no hi ha la resposta necessària” de les administracions públiques i ha instat les de l’Estat i Europa “a estar a l’altura”.

Pel que fa als resultats financers, que es van presentar el dimecres passat, Seat va reduir el benefici operatiu un 17,2% entre gener i setembre, fins als 415 milions d’euros, malgrat que va aconseguir mantenir el creixement de les vendes en un 2,6%. Tot i vendre 466.000 vehicles, l’automobilística amb fàbrica a Martorell va ingressar un 2,9% menys, fins als 10.515 milions.

Els resultats han estat catalogats com a “preocupants” perquè demostren una competitivitat “per sota del potencial”. La cúpula de la multinacional engegarà una nova ronda negociadora amb els sindicats per reduir costos que pot passar pel tancament de plantes a Alemanya.

Arno Antlitz, director financer de Volkswagen, ha dit que “els vents en contra han augmentat. Hem d’intensificar els nostres esforços per seguir sent competitius. I hem d’actuar ara. Qualsevol retard seria irresponsable”.

La direcció del grup ha detallat que no guanyen prou per invertir en el futur d’un mercat canviant “amb els seus propis recursos” tot afegint que, amb la política restrictiva de la UE “la Xina de moment no pot compensar aquest dèficit”. Segons han argumentat, l’increment de preus no és una opció perquè el mercat té excés de capacitat i la demanda ha disminuït.

Antlitz ha afegit que “els preus estan sota pressió, no podem augmentar-los malgrat els nostres excel·lents productes. Per això només tenim una opció: hem de reduir costos i augmentar la productivitat, sobretot a les plantes alemanyes”.

Fotografia: La cadena de muntatge de la línia 2, per on passen els Cupra Formentor i León, a Martorell [ACN]

Etiquetes: