L’automobilística assegura que “la marca Seat seguirà” i es mostra optimista de cara al futur
Seat ha presentat oficialment el model Cupra que servirà per electrificar la planta de Martorell. Ho ha fet en un acte a l’Autòdrom de Terramar, a Sant Pere de Ribes, amb la presència de diferents autoritats, entre els quals hi havia els alcaldes de Martorell, Xavier Fonollosa, i d’Abrera, Jesús Naharro. L’acte va comptar amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el president de Seat, Wayne Griffiths i el president del Comitè d’Empresa, Matías Carnero. De Martorell, també van assistir la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Rosa Cadenas, i el regidor d’Hisenda i Règim Interior, Lluís Amat.
L’empresa automobilística ha explicat que llançarà al mercat tres nous models elèctrics l’any 2025. El que es fabricarà a Martorell serà l’anomenat UrbanRebel.
Fonollosa ha comentat que estan “molt contents per aquesta gran notícia de l’aposta per la producció del cotxe elèctric a Martorell i la voluntat de la marca per fabricar més models elèctrics al nostre poble” i que “aquest projecte clau pel sector representa una inversió estratègica a casa nostra que garanteix el futur a Martorell generant activitat econòmica i ocupació”.
Naharro ha destacat que els nous vehicles els han “sorprès pel seu disseny, eficiència i conscienciació mediambiental i, sobretot, perquè han de consolidar una transformació de l’automòbil, de la fabricació dels components i dels treballs que generen al nostre territori”.
Per la seva banda, Griffiths ha explicat que es tracta d’un “cotxe clau per a l’estratègia i el futur de la marca”, així com per la inversió que es vol fer a Catalunya i al País Valencià: “Més que un projecte de cotxe, és un projecte de país per convertir-lo en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions a Martorell i la nova fàbrica de bateries a Sagunt”.
Per últim, Carnero ha assegurat que aquesta presentació de Cupra “és important perquè és una marca que està naixent, que té quatre anys de vida i que ens donarà el prestigi i la rendibilitat per cotxe vengut respecte al volum que ens està donant ja Seat”.
Més sobre l’UrbanRebel
L’UrbanRebel que es fabricarà a Martorell té 4,03 metres de longitud i integra polímers reciclats avançats i materials de base biològica i, per tant, és un vehicle més conscient amb el medi ambient. A més, els mètodes de fabricació mitjançant impressió 3D i els teixits 3D amb disseny paramètric milloren el rendiment i la qualitat percebuda.
L’arquitectura del seu disseny és lleuger i això ajuda al motor elèctric de 226 CV (166 kW) i al paquet de bateries a oferir grans xifres de prestacions i autonomia. El cotxe elèctric urbà és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,9 segons i té una autonomia de fins a 440 quilòmetres (versió Range).
Els altres dos models són el Cupra Terramar, que es produirà a la planta d’Audi a Hongria, i el Cupra Tavascan, que està previst que es produeixi a la Xina.
El futur de Seat
En aquest mateix acte, Griffiths ha assegurat que “la marca Seat seguirà” i que el futur està en continuar fent “cotxes més desitjables i bastats en l’electricitat”. Sobre el futur més immediat, ha comentat que de cara al segon semestre d’enguany vol ser optimista, després de la crisi dels semiconductors i la invasió d’Ucraïna: “Ens hem d’acostumar a afrontar el que vingui i fer-ho tan bé com es pugui”, ha conclòs.
Fotografia: Presentació dels nous models de Cupra [Seat / Aj Abrera]