El seu president, Wayne Griffiths, ha reclamat al govern espanyol fer “els deures” per a l’electrificació
Seat ha tancat l’any 2023 amb uns resultats rècord, segons ha confirmat aquest dijous en una roda de premsa. La companyia informa d’un benefici operatiu de 625 milions d’euros, un augment de 592 milions respecte als 33 milions del 2022, segons la comptabilitat internacional. El benefici d’acord amb el mètode de comptabilitat espanyola és de 505 milions, per sobre de les pèrdues de 114 milions registrades llavors.
La rendibilitat de Seat sobre les seves vendes ha estat del 4,4%, impulsada respecte al 0,3% de l’any anterior. A més, el volum de negoci també tanca l’any en un rècord històric de 14.333 milions d’euros, un 31% més que al 2022, quan van ser 10.941 milions.
Durant l’any passat, Seat va entregar 519.175 cotxes, per sobre dels 385.592 de l’any anterior (+34,6%), especialment per la millora en les cadenes de subministrament. Cupra continua batent rècords, amb 230.739 entregues, un 50,9% més, i Seat recuperant el ritme amb 288.437 cotxes entregats (+24%).
Plans per Seat i Martorell
El president de Seat, Wayne Griffiths, ha confirmat que la companyia començarà la transformació de la planta de Martorell per fabricar cotxes elèctrics aquest setembre. D’aquesta manera, els seus plans són electrificar la planta i fabricar a la línia 1 el Cupra Raval i el Volkswagen ID.2all.
Alhora, segueix en marxa la planta d’assemblatge de bateries, que es preveu que doni feina directa a 400 persones i indirecta a un centenar més.
Griffiths ha dit que la marca històrica de Seat “no desapareixerà” i que la seva prioritat ara és “donar futur a l’empresa”. No obstant això, ha indicat que no hi haurà un elèctric 100% de Seat perquè “ara no és el moment, no seria rendible”.
Per tant, Seat se centrarà en el llançament de cotxes híbrids endollables i de baix consum millorat fins que s’acabi l’era de la combustió. Així, es renovaran l’Arona i Ibiza el 2025 i, en els propers mesos, sortirà una nova versió del Seat León i una actualització de l’Ateca.
Griffiths demana “estabilitat política i normalitat institucional a Espanya”
En el seu discurs, Griffiths ha criticat que “l’excés” de regulació de la UE s’està convertint en una “camisa de força” per al sector. “Nosaltres estem complint amb les inversions i el desenvolupament de vehicles elèctrics i les nostres fàbriques. Estem preparats, però el mercat no ho està, i aquest és el problema”.
També ha alertat contra la manca “d’estabilitat política i normalitat institucional a Espanya. Ens estem jugant el nostre futur invertint més de 10.000 milions d’euros i en aquests moments menys del 5% de les vendes són cotxes elèctrics purs. Cal una resposta clara per part del govern espanyol, que aposti pel cotxe elèctric, com nosaltres”.
Fotografia: Seat presenta els resultats del 2023 [Seat]