Dijous, 8 maig 2025
  • Dijous, 8 maig 2025
La Bustia AMIC Ficcions

Tres grups escolars de la zona són finalistes del concurs AMIC-Ficcions

Per 7 de maig de 2025 a les 12:00 0 105 Visites

La dissetena edició del certamen literari ha comptat amb la participació de 4.703 participants

 

Tres grups de tres centres educatius de la zona d’influència de La Bústia són finalistes de la 17a edició del concurs literari ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’. Es tracta dels grups ‘Edna i Mariona’ del SES Collbató, ‘Jan Balboa i Prat’ de l’INS El Castell d’Esparreguera i ‘Xènia’ del Col·legi La Mercè de Martorell.

El concurs literari va tancar la 17a edició amb una participació total de 4.703 participants. De les 1.763 històries publicades que es van pujar durant el termini del concurs, el jurat, format per persones vinculades al món literari i de l’educació, ha seleccionat 200 grups finalistes: 113 de Catalunya (162 alumnes), 41 del País Valencià (52 nois i noies), 45 de les Illes Balears (78 alumnes) i 1 grup d’Aragó (1 alumne).

Entre el professorat que ha engrescat als joves a participar, el jurat ha seleccionat 27 docents finalistes dels següents territoris: 15 de Catalunya, 6 d’Illes Balears i 6 del País Valencià.

Per tal de cobrir tot el territori, el concurs AMIC-Ficcions ha organitzat cinc actes de lliuraments de premis a València, Eivissa, Formentera i Mallorca. La gran final serà a Barcelona el dimarts 20 de maig al Paranimf de la Universitat de Barcelona.

 

Aquí es poden llegir les històries finalistes dels tres grups:

Grup ‘Edna i Mariona’ del SES Collbató.

Grup ‘Jan Balboa i Prat’ de l’INS El Castell d’Esparreguera.

Grup ‘Xènia’ del Col·legi La Mercè de Martorell.

Fotografia: 200 històries arriben a la final del concurs literari [AMIC-Ficcions]