Desenes de veïns es concentren cada divendres al migdia a davant del CAP d’Olesa per exigir millores en el servei del centre, gestionat per Mútua de Terrassa
Des de fa unes setmanes, una plataforma anomenada ‘Coordinadora Ciutadana per una Sanitat Pública i de Qualitat a Olesa de Montserrat’ convoca setmanalment una concentració davant del CAP d’Olesa. Va començar a mobilitzar-se a finals de 2022 i s’ha reunit a principi de febrer amb la direcció del centre, gestionat per Mútua de Terrassa.
Segons informen, des del CAP estan “fent esforços per millorar la prestació, que han fet alguna incorporació de facultatius, que intenten millorar l’assistència telefònica, i que fins a final de març no es veuran resultats globals”.
Per la seva banda, des del 2019, el departament de Salut Pública i l’alcalde, Miquel Riera, s’han reunit cada dos mesos amb responsables del CAP, Mútua de Terrassa, l’Agència de Salut pública de Catalunya (ASPCAT) i Catsalut.
El 2022, l’Ajuntament crea la Taula de Salut, un òrgan consultiu de participació format per representants d’organismes en aquest àmbit, així com els grups municipals. S’ha reunit tres vegades i exposen les demandes i recullen les principals inquietuds de la ciutadania respecte als serveis de salut al municipi.
Els membres de la plataforma ciutadana han demanat formar part de la Taula de Salut d’Olesa. Ho van fer públic en la concentració del 10 de febrer, que va aplegar prop d’un centenar de persones. Des de la Coordinadora van parlar Paco Fernández i Martí Obiols, i entre els assistents hi havia la presència del regidor Jordi Martínez, representant del govern (Bloc Olesà) i del regidor de l’oposició José María Paniello (Cs).
Segons diversos comunicats, l’objectiu és “pressionar per aconseguir que Mútua de Terrassa torni a prestar-nos una atenció sanitària pública, de qualitat, propera i personalitzada que permeti resoldre els problemes de salut dels ciutadans en el moment que els patim, no hores o dies després, ni mitjançant visites telefòniques. Els pacients necessitem atenció, diagnòstic i tractament immediat; atenció immediata a la urgència, valorada per un professional sanitari i diagnòstic i tractament prescrit per un facultatiu. En cap cas, una urgència no pot ni ha de ser valorada per personal que no sigui professional sanitari”.
La Coordinadora ha informat que “mentre persisteixin les deficiències sanitàries que la Mútua de Terrassa presta al nostre CAP, seguirem cada divendres a les 12h concentrant-nos davant d’aquest, on proposarem -a més de les empreses- noves accions que ens permetin fer arribar a la població les reivindicacions en defensa d’una sanitat pública i de qualitat a la nostra població”.
També afegeixen que “l’equip de govern municipal i la Mútua de Terrassa han d’acceptar que som interlocutors vàlids perquè som els afectats, saben el que ens passa i perquè som part de la solució, ja que aquesta ens afectarà”.
I demanen “a qui correspongui que convoqui ‘La Taula de Salut’ -en la qual haurem d’estar inclosos- per tal de trobar una solució immediata perquè la prestació sanitària sigui com a mínim semblant a la que al CAP s’anava oferint abans de la pandèmia”.
Fotografia: Concentració al CAP d’Olesa, el divendres 10 de febrer de 2023 [La Bústia]