Dimarts, 13 gener 2026
  • Dimarts, 13 gener 2026

Les queixes massives pels nous horaris del bus Olesa-Barcelona de Monbus provoquen una reunió amb responsables del servei

Per 13 de gener de 2026 a les 13:00 0 155 Visites

El dimarts 20 de gener a les 20h al saló de sessions estan convocats els usuaris amb la directora general de Transports i Mobilitat i el subdirector general de Transport Públic per Carretera i Mobilitat de la Generalitat, a més de representants de l’Ajuntament

 

La posada en marxa aquest dilluns 12 de gener dels nous horaris d’autobús que connecten Olesa amb Barcelona i Manresa a través de l’empresa Monbus han provocat queixes massives dels usuaris. Aquestes s’han difós per xarxes socials, han arribat a l’Ajuntament, i també han contactat amb La Bústia per explicar la situació.

El malestar, que també comparteixen des del consistori, ha provocat una reunió amb els usuaris i on assistiran responsables del servei i de l’Ajuntament per recollir quiexes, suggeriments i demandes. Està programada pel dimarts 20 de gener a les 20h al saló de sessions.

Per part de la Generalitat, tenen previst l’assistència Susi López, directora general de Transports i Mobilitat; i Benjamín Cubillo, subdirector general de Transport Públic per Carretera i Mobilitat.

Des de l’Ajuntament d’Olesa informen que també es poden fer arribar aportacions a través de la plataforma Participa 311 Olesa de Montserrat, i del canal de queixes i suggeriments específic en aquest enllaç.

 

Horaris i queixes

Els nous horaris tenen algunes freqüències més, especialment d’anada a Barcelona. Les queixes venen principalment perquè el canvi d’horaris ha suprimit diversos trajectes amb destinació o origen al centre de la ciutat, a la Gran Via de les Corts Catalanes.

Són especialment els trajecte de tornada, així com en hores punta en franges on treballadors i estudiants finalitzen les seves jornades. En concret, entre 18 a 22h anteriorment hi havia 9 busos i ara hi ha 6. I per exemple, ara passen a les 19 a les 20.30h, quan a l’anterior horari passaven més, per exemple a les 19.10, 19.35 i 20h.

Aquests canvis fa que molts usuaris hagin de fer servir altres transports i transbordaments a Maria Cristina que fa allargar molt el temps del trajecte, especialment en hores punta, tant d’anada com de tornada.

 

Horaris Manresa-Monistrol-Olesa-Barcelona a partir del 12 de gener de 2026.

Horari nocturn Olesa-diverses poblacions-Barcelona.

Horaris Manresa-Monistrol-Olesa-Barcelona fins a l’11 de gener de 2026.

 

Fotografia: Un bus de Monbus a Olesa [LB/Arxiu]

Etiquetes:
Categoria:   Olesa de Montserrat, Societat