Divendres, 22 novembre 2024
  • Divendres, 22 novembre 2024
Martorell - La Bustia - Adif

L’R4 de Rodalies a Martorell estarà tallada uns quatre mesos l’estiu vinent

Per 22 d'agost de 2019 a les 15:45 0 1487 Visites

S’hi faran les obres del corredor mediterrani i Adif ja preveu minimitzar l’impacte amb un tram alternatiu

Martorell, camí de cruïlles al llarg de la seva història, tornarà a patir els efectes de les obres d’una infraestructura imprescindible: el desplegament del corredor mediterrani. Les obres, previstes per l’estiu vinent, obligaran a tallar entre tres i quatre mesos l’R4 de Rodalies -que circula entre Martorell i el Penedès- per poder executar les millores en un túnel que travessa el nucli urbà de Martorell. 

El subdirector de construcció d’Adif, Alejandro Faundez, ha explicat que l’alternativa al tancament implicava un any i mig de circulació degradada a via única, fet que hagués ocasionat afectacions diàries. Quan encara falta un any, Adif i els operadors estudien un pla de transport alternatiu per minimitzar les afectacions.

Més enllà del gran trànsit de trens que hi passen, uns 1.500 setmanals entre els de l’R4 de Rodalies i els de mercaderies, una de les densitats més importants de l’Estat. L’execució de les obres es farà en tres trams amb un cost de 109 milions d’euros. Aquest, de poc més de 1.000 metres, és el que més reptes tècnics planteja perquè té habitatges als costats.

Les obres que s’hi faran permetran rebaixar el túnel entre 80 centímetres i un metre cinquanta per permetre el pas de combois carregats de camions, incrementar la velocitat dels actuals 30 quilòmetres per hora als 120, així com millorar la seguretat i la il·luminació

A banda del túnel de Martorell, també es milloraran el de Castellbisbal, el d’entrada a la zona logística de Seat i un antic túnel ferroviari també a Castellbisbal que passa sota la urbanització de Costablanca. En aquest últim ja s’hi està treballant netejant tota la brutícia acumulada en els 40 anys que porta fora de servei. A més s’hi col·locaran 740 metres quadrats de pantalles per tal de reduir l’impacte acústic als veïns de les cases construïdes a tocar del que era l’antiga via.

Aquests dies també es treballa en la renovació de la via del ramal d’accés a la factoria de Seat a Martorell amb la substitució de les travesses per adaptar-les a l’ample de via internacional i l’adequació de la seguretat al túnel pel que s’hi accedeix. 

Fotografia: Operaris d’Adif treballant en les obres del desplegament del corredor mediterrani

Etiquetes:
Categoria:   Altres, Martorell