Entre aquest dissabte i diumenge comencen a fabricar les primeres peces per al Seat Ibiza
L’objectiu de Faurecia és arrancar la línia de producció de taulells per l’Ibiza i fer les primeres entregues validades a Seat entre aquest diumenge i dilluns. Per tant, de moment, Seat només podria tornar a produir en una de les tres línies on es fabriquen uns 1.100 cotxes cada dia (les altres dues línies són el León i l’Audi A1).
Per a fer-ho possible, la plantilla de Faurecia i proveïdors s’han implicat. Els treballadors estan fent un treball de retirada de runa, neteja i salvant tot el material i maquinària que no ha estat destruït o malmès pel foc de la nit de dimarts a dimecres.
La direcció ha gestionat l’arribada de màquines de fàbriques des del nord d’Europa, així com de tècnics i operaris d’altres plantes d’Espanya per ajudar a la reconstrucció de la planta afectada per l’incendi.
Segons les fonts consultades, “són treballs de 24 hores al dia per a poder recuperar part de la nau. Són professionals que habitualment la seva feina és muntar peces i porten tres dies netejant, treient ferralla, treballant moltes hores”.
Pel que fa a Seat, les fonts consultades han dit que aquests dies “hi ha uns 6.600 treballadors afectats” que no poden anar a la feina i que “s’estan buscant alternatives per reprendre la producció” que podria ser aquest dilluns.
Fotografia principal: Un grup de treballadors que realitza les tasques de reconstrucció de la planta afectada per l’incendi [@FaureciaCcoo]