La nova marca Mó està especialitzada en mobilitat urbana amb seu a la Casa Seat
Seat ha presentat ha presentat els dos primers models de la nova marca Mó: el patinet elèctric eKickScooter 65 i de la motocicleta eScooter 125, la primera moto elèctrica de la companyia. Els dos vehicles s’havien de donar a conèixer durant el Mobile World Congess, però la crisi del coronavirus ha ajornat la presentació fins aquest dimarts, en la inauguració de la Casa Seat que es va obrir la setmana passada.
El nou vehicle inclou millores al motor (la potència passa de 300W a 350W), multiplica per tres la seva capacitat de bateria i disposa d’una autonomia de 65 quilòmetres. El responsable de la mobilitat urbana de Seat, Lucas Casasnovas, ha explicat que es tracta d’un producte destinat “a particulars i també a ‘riders'”, ja que el patinet els pot servir com a “una molt bona eina de treball”.
Pel que fa a eScooter 125, es tracta de la primera motocicleta completament elèctrica de la companyia, amb un motor capaç d’arribar a una velocitat màxima de 95 quilòmetres per hora i una autonomia de fins a 125 quilòmetres. El vehicle tindrà un preu de 6.500 euros, tot i que Seat també oferirà la possibilitat de conduir-la mitjançant un sistema de subscripció mensual sense quota de permanència.
Per altra banda, Casasnovas ha anunciat que l’empresa començarà a operar en dues setmanes el seu servei de ‘motosharing’ a Barcelona a través de les 348 llicències que els va adjudicar l’Ajuntament de Barcelona el passat mes de maig.
A la inauguració de la Casa Seat i la presentació de la marca Mó, la nova divisió especialitzada en el desenvolupament de la mobilitat urbana, han assistit l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; la ministra de Transició Ecològica del govern espanyol, Teresa Ribera; la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, entre altres convidats. Font: ACN.
El grup Volkswagen va vendre 609.400 vehicles al maig a tot el món, un 33,7% menys. En l’acumulat dels cinc primers mesos de l’any, la caiguda és d’un 29,7%, fins als 3,1 milions d’unitats. Per regions, la major davallada s’ha registrat a Sud Amèrica, l’Orient Mitjà i Europa Occidental, amb caigudes a les vendes del 68,9%, 59,2% i 57,3%, respectivament.
Seat ha registrat la major davallada del grup, eguida de Scania, amb una caiguda del 61,3% de les vendes i la comercialització de 3.700 vehicles. Porsche i Audi són les marques amb menor impacte en els ingressos, amb caigudes d’un 17,4% i un 21,9%, respectivament.
Font: ACN / Fotografies: Moment de la inauguració de Casa Seat i la presentació dels nous models de la marca Mó i un primer pla del patinet i la primera moto elèctrica [Seat]