L’empresa ha avisat que l’electrificació podria suposar el descens del 30% d’hores treballades i un excedent de plantilla
Els sindicats UGT i CCOO han demanat a la direcció de Seat una transició al cotxe elèctric que mantingui l’ocupació i sense reduir sous. Ho han fet en la negociació del 20è conveni col·lectiu, que va començar la setmana passada.
Després que l’empresa avisés que l’arribada del cotxe elèctric podria suposar el descens del 30% d’hores treballades i un excedent de plantilla, les organitzacions sindicals demanen un pla industrial que garanteixi “l’estabilitat de l’ocupació, la viabilitat de tots els centres i el manteniment de les marques”.
A més, reclamen la reducció de la jornada individual de forma consolidada situant-la en 35 hores a la setmana, així com abordar el canvi tecnològic de l’electrificació “de forma sostenible, inclusiva i vinculat a la vigència del conveni”, que ha de durar fins a finals del 2026.
Els treballadors també demanen que, en relació a l’entrada en vigor de la reforma laboral, s’apliqui en els contractes temporals, fomentant els indefinits i que no permetin subcontractacions amb sous per sota del que marca el conveni sectorial.
Per últim, esperen que en les condicions econòmiques es plantegi desbloquejar el topall de triennis per sobre de deu, augmentar el plus de nocturnitat, bonificar una part de l’assegurança mèdica, aportacions al pla de pensions i l’ampliació de fins a tres mesos la comunicació de les vacances.
Fotografia: Imatge del Test Center Energy de Seat el 15 de desembre del 2021 [ACN]