Dimecres, 16 abril 2025
  • Dimecres, 16 abril 2025
La Bustia llibre Sant Andreu de la Barca Desaparegut

Sant Andreu de la Barca i el Baix Llobregat, novetats de la col·lecció ‘Catalunya Desapareguda’

Per 15 d'abril de 2025 a les 7:00 0 283 Visites

El primer, que es presenta el 23 d’abril a la Biblioteca Aigüestoses, i el de la comarca que s’ha presentat a Sant Feliu, són dos dels nous llibres de l’editorial Efadós que repassen el passat que ja no existeix en fotografies 

 

Dins la col·lecció ‘Catalunya Desapareguda‘, l’Editorial Efadós ha publicat ‘Sant Andreu de la Barca desaparegut‘. Es tracta d’un llibre fotogràfic que fa un recorregut pels carrers, les cases, la gent, a vida a pagès, els conreus, les fonts i les masies del municipi fins a la dècada dels setanta.

Compta amb textos de Jordi Bañeres, sociòleg i llicenciat en Història, mentre que el pròleg és de Carme Lloverol, presidenta de la Societat El Casino.

El llibre es presenta el 23 d’abril a les 18h a la Biblioteca Aigüestoses de Sant Andreu.

 

Es presenta ‘El Baix Llobregat desaparegut’

L’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, juntament amb l’editorial Efadós, han editat el llibre ‘El Baix Llobregat desaparegut‘, de la historiadora M. Luz Retuerta. En aquest cas, es tracta d’un recull d’imatges amb un fil narratiu que explica una part de la història de la comarca a través de fotografies significatives, belles o icòniques sobre el passat d’aquesta.

En total és una recopilació de 370 fotografies de la comarca (1866-1965) en què es ressalten els seus trets fonamentals: paisatge, vida col·lectiva i desenvolupament socioeconòmic.

La primera fotografia data de la dècada dels seixanta del segle XIX, mentre que l’última és de mitjans dels anys seixanta del segle XX. Totes les imatges que formen part del llibre procedeixen de les col·leccions fotogràfiques reunides per l’Editorial Efadós i dels fons i col·leccions de diferents arxius, com l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, els arxius municipals de la comarca, l’Arxiu Nacional de Catalunya i l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.

El llibre s’ha presentat el 8 d’abril a l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat a Sant Feliu en un acte que ha comptat amb la presència d’Imma Navarro, cap de l’Àrea d’Imatges, Gràfics i Audiovisuals de l’Arxiu Nacional de Catalunya.

 

Editorial Efadós i municipis “desapareguts”

Amb 30 anys d’experiència, l’editorial Efadós (El Papiol) està especialitzada en la fotografia antiga, la preservació de fons familiars i la recuperació de la memòria oral. Des de l’editorial expliquen que posen la mirada en preservar i treballar acuradament per restaurar i editar aquestes joies visuals, fent-les accessibles a les noves generacions. I amb l’objectiu de recuperar i promoure la cultura popular catalana per preservar i difondre el patrimoni cultural de Catalunya.

Entre els llibres de la col·lecció ‘Catalunya Desapareguda’ trobem diversos municipis de difusió de La Bústia: a més de Sant Andreu, Martorell, Olesa de Montserrat, Esparreguera i Masquefa.

Aquí tots els títols i les col·leccions d’Efadós.

 

Els últims títols del 2020 al 2024 al territori

Alfred Mauri presenta ‘Martorell desaparegut’.

‘Masquefa desapareguda’, de Joan Luna.

‘Esparreguera desapareguda, de Joana Llordella i Laura Guevara.

 

Fotografia de portada: Una de les imatges que apareix al llibre ‘Sant Andreu de la Barca desaparegut [Editorial Efadós]

Fotografies: Presentació del llibre ‘El Baix Llobregat desaparegut’ [Editorial Efadós]

Etiquetes: