Diumenge, 21 setembre 2025
  • Diumenge, 21 setembre 2025
La Bustia CAP Sant Andreu

Impulsen una prova pilot d’atenció social i sanitària integrada a Sant Andreu

Per 28 de juliol de 2025 a les 17:00 0 430 Visites

La idea del Govern és que les persones que participin en aquestes experiències tinguin un pla d’atenció únic i compartit entre els dos àmbits

 

El Govern impulsa 6 proves pilot d’atenció domiciliària amb la mirada posada en el futur desplegament de l’Agència d’Atenció Integrada Social i Sanitària de Catalunya. S’incorporen al mapa Sant Andreu, l’Alt Empordà, l’Hospitalet, Mataró, Sant Boi i Santa Coloma de Gramenet.

Amb l’objectiu d’avançar cap a aquesta integració de salut i serveis socials i oferir una major coordinació, la consellera de Salut, Olga Pané, ha explicat que ja hi ha en marxa 8 experiències pilot, ara se’n sumen 6 i la idea és arribar a finals d’any amb fins a 18 experiències.

La idea és que les persones que participin en aquestes experiències pilot tinguin un pla d’atenció únic i compartit entre salut i serveis socials, així com un professional de referència que coordini la seva atenció. Per tant, l’objectiu és millorar els resultats en salut, oferint una atenció més personalitzada, i enfortir el suport a domicili i potenciar l’autonomia dels pacients, tot reduint els ingressos hospitalaris innecessaris.

L’acció va dirigida a pacients amb problemes de dependència que requereixen de més d’un dels serveis públics existents, ja siguin municipals o autonòmics.

Una vegada desplegades les 18 proves pilot arreu del territori, abans que acabi l’any, la cobertura poblacional passarà de 400.000 a més d’1,5 milions, fet que permetrà que el 25% de la població assegurada a Catalunya pugui comptar potencialment amb aquesta atenció social i sanitària integrada.

Fotografia: El CAP de Sant Andreu [Ràdio Sant Andreu]