El director i mestre de l’Escola Taekwondo de Sant Esteve i Collbató, i director tècnic del CTAbrera parla amb La Bústia després d’aconseguir un dels màxims reconeixements en aquesta disciplina
La federació espanyola de Taekwondo ha concedit el vuitè Dan a Alberto Bonilla, director i mestre de l’Escola Taekwondo Sesrovires de Sant Esteve i Collbató, i director tècnic del Club Taekwondo Abrera. El jurat ha valorat els mèrits després de rebre la proposta de la federació catalana. Un premi a l’experiència, la trajectòria, la formació i la difusió d’aquest art marcial.
En una conversa amb La Bústia, Alberto Bonilla s’ha mostrat molt satisfet i agraït perquè “és un premi a la feina i a la dedicació al taekwondo en la pràctica, com a professor i com ambaixador d’aquest esport”. Bonilla, que ara té 47 anys, explica que “vaig començar en aquest esport als 5 anys i no he parat. Soc un dels esportistes més joves d’Espanya i d’Europa amb aquest grau”. Actualment, dirigeix les dues escoles pròpies a Sant Esteve i Collbató i col·labora com a director tècnic a Abrera, amb un total d’uns 300 alumnes.
També ha destacat entre el seu equip “indispensables per continuar el projecte” a la seva dona, Laura Uroz, sisè Dan i codirectora de l’escola de Sant Esteve; Jacinto Muñoz, codirector de l’escola de Collbató; i Noah Pentier, una monitora, tercer Dan i també titulada que acaba INEF apuesta any. Així com els seus fills; el Guillem, de 17 anys, segon Dan que està competint al campionat d’Espanya de punse per classificar-se pel mundial a Corea de setembre; i l’Albert, de 20 anys, tercer Dan, titulat i estudiant d’INEF.
Els Dan són els graus de cinturó negre superiors del Taekwondo i acrediten el nivell de mestratge, experiència i coneixement del practicant. Es numeren en ordre ascendent i es poden aconseguir fins a nou Dan.
Fotografia: Alberto Bonilla amb el reconeixement del vuitè Dan entre Laura Uroz i Jacinto Muñoz, a l’escola de Sant Esteve [Taekwondo Sesrovires]