Se celebra aquest dissabte 25 d’abril de 10 a 14h a l’aparcament del Teatre de La Passió
Esparreguera acull aquest dissabte 25 d’abril la sisena edició de la FestaVal de 10 a 14h a a l’aparcament del Teatre de La Passió. Es tracta d’una jornada anual solidària organitzada per la Xarxa d’AFA i AMPA d’Esparreguera i els Bombers de la Generalitat de Catalunya.
Durant tot el matí hi haurà diferents activitats destinades al públic familiar. A més, tothom qui vulgui podrà participar també en la jornada de donació de sang organitzada pel Banc de Sang, la Creu Roja i els Bombers de la Generalitat en el marc de la campanya ‘Els bombers i les bomberes t’acompanyen a donar sang’.
La jornada serveix com a punt de trobada per la comunitat educativa i teixit associatiu del municipi, així com a punt de referència per la inclusió i sensibilització amb la comunitat de persones amb diversitat funcional i/o cognitiva o risc d’exclusió social.
També vol potenciar la vessant inclusiva amb un circuit de cadires de rodes i un altre de bastons d’invidents per sensibilitzar als infants sobre aquestes limitacions, i el respecte pel medi ambient. De 10.30 a 11h es farà l’hora del silenci, una estona sense soroll per afavorir la participació d’infants amb autisme o hipersensibilitat.
L’entrada té un preu de 5 euros i dona accés a totes les activitats. Tots els beneficis es destinaran a la iniciativa Bombers amb Causa, que recapta fons per a la recerca en malalties infantils i pels programes amb infants en risc d’exclusió dels diferents centres de Sant Joan de Déu a Catalunya. En la cinquena edició, l’any passat, es van recaptar més de 3.300 euros.
La jornada compta amb el suport de l’Ajuntament d’Esparreguera, La Passió d’Esparreguera, Bombers Amb Causa, Creu Roja, Solidaritat Sant Joan de Déu i més de 30 entitats de la vila.
Fotografia: La FestaVal a Esparreguera l’any passat [FestaVal Esparreguera]