La previsió de la Generalitat es que licitin aquesta tardor, comencin l’any vinent i es puguin acabar entre finals de 2023 i principi de 2024
Les obres de desdoblament de la carretera B-224 entre Martorell i Sant Esteve, així com la construcció de la variant de Piera, es licitaran aquesta tardor, segons ha anunciat la Generalitat aquest dijous en una presentació a Piera. Es tracta d’una actuació molt reclamada pels municipis per on passa la via en reiterades ocasions i que es va anunciar per primer cop al gener de 2018 a Martorell.
Les obres començaran l’any vinent i el pressupost previst és de 26,7 milions d’euros per al desdoblament i de 8,2 per a la variant.
La B-224 discorre entre Vallbona d’Anoia i Martorell i uneix municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve. La via registra trànsit d’entre 7.000, 13.000 i 29.000 vehicles diaris segons el tram.
Primera fase del desdoblament de la B-224
Les obres de desdoblament es licitaran abans de finals d’any. Es tracta d’un tram de dos quilòmetres que va des de la rotonda del polígon Anoia de Sant Esteve fins a l’enllaç amb l’A2 i l’AP7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer del Puig del Ravell.
En un primer tram de 500 metres el desdoblament previst es recolza a la calçada actual de la B-224 i a continuació el traçat se’n separa en sentit nord. Per tant, es crea una nova connexió a Martorell, mentre que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local.
Aquesta és la primera fase del desdoblament de la B-224 de Martorell a Masquefa. La via projectada consta de dos carrils per sentit de la circulació i el projecte preveu una rotonda elevada sobre el vial que connecta l’A2 i l’AP7 i una altra per a connectar els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell.
A més, també està en fase de redacció el desdoblament de la B-224 a Sant Esteve i entre Sant Esteve i Masquefa. Les dues actuacions sumen una inversió estimada de 35 milions d’euros.
Altres actuacions
El traçat de la futura variant de Piera s’inicia a l’actual carretera B-224 i anirà a buscar l’actual rotonda de la carretera B-231. Es preveuen tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est que connectarà també amb la carretera B-231 cap a Esparreguera i al costat sud.
D’altra banda, el Departament està treballant en més projectes a l’entorn de l’Anoia i el Baix Llobregat com la variant de Vallbona d’Anoia, el condicionant de la BV-2241 entre Sant Sadurní d’Anoia i Masquefa i la construcció d’una rotonda entre les carreteres B-224 i B-224z d’accés a la Beguda Alta i a la urbanització Masia Bach.
Segona presentació, valoracions i reivindicacions
Aquesta és el segona presentació del desdoblament de la B-224. A la primera, que es va fer el 25 de gener de 2018 a Martorell, es van anunciar que les obres començarien l’any 2019.
En aquesta ocasió s’ha presentat a Piera, i també ha anat a càrrec de Ricard Font, secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori. Han assistit els alcaldes dels municipis per on passa la B-224.
L’alcalde Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit que “assistim a Piera a la presentació obres de millora ctra B-224 connexió Anoia i Baix Llobregat que suposen el desdoblament (2+2) del tram entre Martorell i Masquefa. Les obres començaran l’any vinent i donaran resposta a una reivindicació històrica. Una bona notícia per Martorell”.
L’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, que ha publicat un vídeo per fer una valoració, ha destacat que “cal que ara sí els terminis es compleixin perquè el territori no pot esperar més. És una bona notícia pel territori i per tota l’activitat que s’hi desenvolupa, sense oblidar-nos de la millora en la seguretat dels usuaris que suposarà”.
Sant Esteve torna a reclamar el desdoblament de la B-224.
Fotografies: Presentació de les obres de desdoblament de la B-224 [Aj Martorell]