Dissabte, 7 novembre 2026
  • Dissabte, 7 novembre 2026
La Bustia incendi abocador Can Mata Hostalets

Masquefa reclama explicacions i transparència pels incendis a l’abocador de Can Mata

Per 5 de novembre de 2026 a les 7:00 0 232 Visites

L’Ajuntament ha demanat a PreZero, l’empresa gestora de l’espai, explicacions i transparència després dels últims sis focs entre juliol i setembre

 

Des de l’Ajuntament de Masquefa han reclamat explicacions i transparència pels incendis de Can Mata a PreZero, l’empresa gestora de l’espai. Segons ha informat el consistori aquest dimecres 4 de novembre, les reclamacions les ha fet en una reunió urgent, juntament amb els altres municipis de l’entorn, el 9 de setembre. 

La preocupació ve després dels sis incendis registrats al dipòsit entre el 2 de juliol i el 5 de setembre. Tot i que aquest s’ubica als Hostelets de Pierola, són les instal·lacions de referència de la zona i de veïnatge amb els termes de Masquefa, Esparreguera i Collbató.

Els consistoris reclamen “transparència sobre els fets, les causes dels incendis i les actuacions per evitar que es repeteixin. La demana municipal és disposar d’informació clara que permeti donar resposta a les inquietuds del veïnat i conèixer les mesures de prevenció i resposta de l’empresa”.

Des de PreZero han enviat un comunicat als ajuntaments apuntant les causes a “les altes temperatures, la baixa humitat, el vent i la possible entrada de residus no admissibles“. També assenyalen que, “quan la instal·lació està tancada al públic, el servei de maquinària no treballa al front d’abocament”.

Pel que fa a les mesures preventives, l’empresa ha dit que des de juliol s’ha reforçat la vigilància dels diumenges amb dues empreses de moviment de terres per facilitar una resposta immediata. A més, han redactat una actualització del protocol d’actuació en cas d’incendi, que en el moment del comunicat encara estava pendent de revisió i aprovació.

PreZero també ha anunciat càmeres termogràfiques per detectar càrregues de temperatures elevades abans de descarregar-les i càmeres amb detecció de foc i alarmes al front d’abocament. També s’està tramitant un nou contracte de maquinària per millorar la capacitat de resposta i la participació de grups de treball amb l’Agència de Residus de Catalunya sobre els incendis en instal·lacions de residus i la presència de bateries de liti.

Nou incendi de deixalles a Can Mata.

‘Tanquem Can Mata’ sobre els dos incendis a l’abocador: “ens preocupa el silenci”.

Actualització: Dos incendis seguits a l’abocador de Can Mata.

Es registra un incendi a l’abocador de Can Mata.

Fotografia: Incendi a Can Mata el passat mes de juliol [Bombers] 

Categoria:   Masquefa, Societat, Successos