Tenia 66 anys, va ser edil d’ERC del 2003 al 2011 i mestre d’educació especial, va participar en projectes socials, culturals i d’infància, a més de formar part dels Geganters d’Abrera, l’Associació Folklòrica i La Xarxa d’espectacles del municipi
Francesc Manel Camacho i Liesa, exregidor de l’Ajuntament d’Abrera, mestre, educador social i activista cultural, ha mort a l’edat de 66 anys aquest divendres 11 de setembre. La vetlla i el comiat han estat el diumenge 13 al Tanatori d’Esparreguera.
Va ser regidor d’ERC durant dos mandats municipals, del 2003 al 2011. Va formar part del grup que va refundar la Secció Local d’ERC al municipi, i en va ser també president, i de comissions informatives de l’Ajuntament després de ser regidor. També va anar a les llistes d’ERC d’Abrera, l’última tancant la candidatura l’any 2023.
Camacho va ser educador i mestre d’educació especial especialitzat en pedagogia terapèutica i àmbit social. Va participar en projectes relacionats amb l’educació, la cultura i la infància. Va formar part dels Geganters d’Abrera, on va ser cap de colla durant uns anys, de l’Associació Folklòrica d’Abrera i de la Fundació Xarxa d’Espectacle Infantil i Juvenil, La Xarxa, des d’on va impulsar el teatre familiar i les arts escèniques al municipi.
La família agraeix els missatges del condol i suport. Des de l’Ajuntament d’Abrera han destacat «la seva dedicació, treball, compromís i servei a la ciutadania d’Abrera. Manifestem tot el nostre suport a la seva família i persones properes».
Des d’ERC han dit que «ens ha deixat una gran persona, un referent i exemple per tota la família republicana d’Abrera i la comarca. Destaquem la seva constància en la lluita per la independència de Catalunya i el seu compromís amb la cultura i associacionisme d’Abrera».
Fotografia: Francesc Manel Camacho i Liesa [Aj]