Dissabte, 2 juliol 2022
  • Dissabte, 2 juliol 2022
La Bustia protesta Nissan 1 desembre

Nissan posa fi a la producció de vehicles i la mesa de reindustrialització prioritza el hub de descarbonització

Per 18 de desembre de 2021 a les 17:00 0 523 Visites

Els sindicats amenacen amb mobilitzar-se si s’opta per una opció complementària logística i no industrial

La decisió final sobre el futur de les tres plantes de Nissan, entre les quals hi ha la de Sant Andreu, s’allargarà fins passades les vacances de Nadal. Fonts sindicals han assenyalat que és probable que no hi hagi un acord fins al febrer.

Després de la negativa de la marca xinesa Great Wall Motors (GWM) per ocupar la planta de la Zona Franca, la mesa de reindustrialització ha decidit prioritzar el hub de descarbonització com a candidat. Es parla d’un projecte secundari amb el consorci d’empreses liderat per QEV Technologies i Btech. La majoria de la Zona Franca fabricaria vehicles elèctrics i d’hidrogen i a Sant Andreu es farien bastidors.

Aquest hub presenta una fàbrica multimarca de diferents projectes més petits que començaria a contractar un centenar d’empleats durant el tercer trimestre del 2022 i que podria donar feina a uns 1.700 treballadors l’any 2025. Actualment queden 1.400 treballadors per reindustrialitzar

Sobre la taula també hi ha projectes per compartir l’espai. Hi destaca el grup belga d’automoció Punch. Els membres de la mesa han sol·licitat reprendre la negociació amb ell per estudiar la proposta i veure si podria ser complementària al hub.

Hi ha altres opcions com el fabricant d’estanteries industrials Mecalux o diverses promotores logístiques com Merlin Properties, Consum o Goodman. Al contrari, el projecte per a fer el manteniment de vehicles blindats militars del consorci Tess Defence ha tornat a quedar descartat.

Els sindicats han amenaçat que si la primera opció per fer de complement al hub són projectes logístics i no industrials, els treballadors tornaran als carrers: “Que ningú pensi que perquè els treballadors ja no són al seu centre de treball ens han desmobilitzat. Els treballadors volen la seva feina i la defensaran fins al final”, ha dit Miguel Ángel Boiza, secretari general de CCOO a Nissan.

Per la seva banda, el responsable de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya, Frank Torres, ha assegurat que “Nissan continuarà donant suport a la feina de la comissió de reindustrialització. Intensificarem el suport al pla alternatiu per aconseguir solucions de reindustrialització a les tres plantes”.

En la pròxima reunió, prevista per al 29 de desembre, s’analitzarà la viabilitat dels projectes i es continuarà negociant i treballant, amb les plantes de Nissan ja totalment tancades. Ha estat aquest dijous 16 de desembre quan ha acabat definitivament la producció de vehicles a les plantes de Barcelona amb el muntatge de l’última ‘pick up’ Navara a la Zona Franca. La furgoneta elèctrica e-NV200 va deixar de produir-se el 9 de desembre.

Fotografia: Protesta dels treballadors de Nissan i de l’assemblea a les portes del Consorci de la Zona Franca, on es va produir una reunió de la mesa de reindustrialització l’1 de desembre [ACN]

Etiquetes:

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades en el seu equip, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web. configuració de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies