Dilluns, 23 desembre 2024
  • Dilluns, 23 desembre 2024
La Bustia ascensor amb informacio dades

Sancions a comunitats per exposar dades personals en zones comunes i que cal fer

Per 29 d'octubre de 2023 a les 7:00 0 869 Visites

La immobiliària i administradors de finques Habitat Catalunya de Martorell informa que l’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha multat per posar noms, cognoms, pis i porta de veïns en ascensors o al tauler d’anuncis i expliquen la normativa

A l’hora d’exposar o oferir dades personals dels propietaris, cal ser prudents, ja que hi ha precedents en què l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha sancionat comunitats per actuacions com exposar en els ascensors l’acta de l’última reunió de propietaris, que incloïa els noms, cognoms, pis i porta de diversos veïns afectats per una denúncia sobre la realització d’obres considerades irregulars per la comunitat o, en un altre cas, per penjar al tauler d’anuncis les dades d’un dels propietaris, que tenia un deute d’impagament de les taxes comunitàries.

El president ha de rebre la informació sobre els deutes, però n’hi ha prou que s’identifiquin les finques que els mantenen, sense necessitat d’identificar el nom i cognoms dels propietaris de cadascun dels habitatges o locals dels deutors.

Com a representant orgànic de la comunitat, pot tenir accés a les dades que necessiti per gestionar-la, incloses les dades dels propietaris d’habitatges, que només pot utilitzar internament.

De fet, el president és realment el responsable del tractament de les dades per delegació o representació (de la comunitat), encara que, en la pràctica, donada la rotació del càrrec de president, la limitació temporal del càrrec i el fet que no tots els presidents tinguin coneixement de la LOPD, sol ser l’administrador de la comunitat qui exerceix aquesta funció —després de signar el contracte amb la comunitat que així ho especifica—, garantir una continuïtat en la gestió de les dades i una qualificació per complir amb aquesta obligació legal.

– Si qualsevol altre veí té interès en les dades, la informació que es pot facilitar és exclusivament econòmica, tal com permet la llei de propietat horitzontal; en concret, remetre l’acta de les reunions ordinàries als propietaris que incloguin dades personals, deutes d’habitatge, etc.

Així, és l’administrador qui du a terme les tasques d’encarregat de les dades, per la qual cosa, en definitiva, assistirà al president i vetllarà perquè les comunicacions d’informació que se sol·licitin i que continguin dades personals dels titulars siguin adequades d’acord amb els requisits de la normativa, de manera que en la pràctica i en última instància és l’administrador qui decideixi si lliurar o no la informació sol·licitada.

Finalment, recordem que les actes de les juntes s’han d’enviar a tots els propietaris, per la qual cosa tothom pot tenir accés al seu contingut. Pot ser sol·licitat per tots els propietaris, inclòs el president, lògicament.

Contingut i més informació: Habitat Catalunya de Martorell [www.habitatcatalunya.com]

Fotografia: L’interior d’un ascensor amb un full informatiu [Arxiu/SE]

Etiquetes: