L’automobilística ha tingut pèrdues operatives de 418 milions d’euros el 2020
Seat ha reiterat la seva intenció d’electrificar la planta de Martorell en una roda de premsa celebrada aquest dilluns. L’empresa vol produir 500.000 cotxes elèctrics a l’any a la planta per a tot el grup Volkswagen, tot i que el president de Seat, Wayne Griffiths, ha demanat “un clar compromís del govern espanyol i la Comissió Europea. No només és important per a nosaltres, sinó per Espanya i la Unió Europea”.
També ha anunciat que llençarà al mercat un nou vehicle elèctric urbà el 2025, que valdrà entre 20.000 i 25.000 euros, tot i que no ha anunciat si es fabricarà a Catalunya.
Sobre la fàbrica de bateries, Griffiths ha admès que hi ha converses amb diversos socis: “Si Espanya vol ser competitiva, ha de tenir almenys una fàbrica de bateries en el seu territori”. A més, ha reconegut que és “optimista” i no contempla l’opció que no estigui situada a Martorell.
El pla de Seat, si s’aconsegueix i es permet la fabricació de vehicles elèctrics i bateries, podria permetre tenir fins a uns 30 milions d’euros addicionals al PIB i crear més de 500.000 llocs de feina a Espanya.
Els resultats del 2020
Durant la roda de premsa, Seat ha presentat els resultats de l’any 2020, en el qual ha tingut unes pèrdues operatives de 418 milions d’euros respecte als beneficis de 352 milions del 2019. L’empresa atribueix aquests resultats a l’impacte de la pandèmia, que ha estat dur especialment en els seus mercats més importants com Espanya, Regne Unit i Itàlia.
Les vendes han caigut un 26%, fins a les 427.000 unitats, respecte a les 574.100 de l’any anterior. D’aquesta manera, el volum de negoci ha caigut un 21% fins als 8.748 milions d’euros.
Tot i aquesta situació complicada, l’automobilística espera recuperar la rendibilitat aquest 2021 i entre els plans que té, Griffiths ha comunicat que Cupra llençarà al mercat el Tavascan 100% elèctric l’any 2024.
Fotografia: L’equip directiu de Seat durant l’acte aquest 22 de març a Martorell [ACN]