Dissabte, 23 novembre 2024
  • Dissabte, 23 novembre 2024
La Bustia Seat presenta Cupra Tavascan a Berlin

Seat presenta el Cupra Tavascan després d’un trimestre de rècord i vol una segona plataforma a Martorell

Per 22 d'abril de 2023 a les 9:00 0 523 Visites

La firma comercialitzarà el cotxe a partir del 2024 i preveu vendre més de 70.000 unitats cada any

Seat ha presentat el nou Cupra Tavascan aquest divendres a Berlín. És el primer vehicle esportiu totalment elèctric de la marca, ofereix una autonomia màxima d’uns 550 km i es començarà a comercialitzar a l’estiu del 2024. La previsió de la companyia és vendre més de 70.000 unitats cada any.

En l’estrena mundial del nou model, el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths ha avançat que el primer trimestre del 2023 ha estat rècord per la marca ‘premium’ del grup, amb més de 46.500 vehicles venuts. “Cupra està impulsant la rendibilitat de Seat”, ha dit Griffiths. El Cupra Tavascan s’ha dissenyat i desenvolupat a Catalunya, però es produirà a la Xina.

Griffiths també ha indicat que des del llançament de Cupra, el 2018, la firma ha superat el llindar de més de 300.000 vehicles venuts. “És la marca que més ràpid està creixent a Europa”, ha remarcat el president de l’automobilística. Així mateix, ha assegurat que el març ha estat el millor mes en vendes de la història de la firma de gamma alta de Seat, amb més de 20.000 cotxes entregats. “Estem creixent exponencialment”, ha dit.

 

Cupra Tavascan, el primer vehicle esportiu 100% elèctric

El Cupra Tavascan és el primer vehicle esportiu (SUV) totalment elèctric de Seat. Dissenyat i desenvolupat a Catalunya, la marca ja va ensenyar un primer model del vehicle al Saló de l’Automòbil de Frankfurt del 2019 i aquest divendres ha mostrat la versió definitiva 100% electrificada.

El model es fabricarà a la Xina. En concret, es farà a la planta del grup Volkswagen d’Anhui, on hi ha un centre d’innovació global d’última generació per a la mobilitat elèctrica, i des d’aquí s’exportarà cap a Europa. El vehicle, de moment, no es vendrà al país asiàtic.

Després de tot, Griffiths ha assegurat que poder veure aquest divendres el nou model de cotxe ha estat un “somni fet realitat”. De moment es deconeix el cost que tindrà. En una trobada amb mitjans de comunicació, el president de la marca ha avançat que el preu es detallarà quan es posi en prevenda.

A banda del Cupra Tavascan, que ha estat el nom propi de l’acte celebrat a Berlín, la marca també ha mostrat un prototip virtual del Dark Rebel, un nou model esportiu. “Té el propòsit de demostrar que els cotxes elèctrics del futur poden ser atractius, provocatius i no avorrits”, ha dit Griffiths.

El Cupra Tavascan manté l’essència del prototip que es va mostrar ara fa quatre anys, amb alguns petits canvis. Destaca la pantalla de 15 polzades que incorpora, la més gran que s’ha muntat fins al moment en un vehicle Cupra.

Es tracta del segon model totalment electrificat de Cupra, després del model Cupra Born, que es va començar a comercialitzar el 2022 i va tancar el primer any al mercat amb 31.400 unitats entregades. Tenint en compte aquest xifra, les 70.000 unitats anuals que es preveuen vendre del Tavascan demostren que el vehicle preveu ser un dels plats forts de la marca.

El nou vehicle tindrà una bateria de 77 kWh de capacitat neta. La firma ha assegurat que quan la bateria es redueix fins al 10%, és possible augmentar la càrrega fins al 80% en poc més de mitja hora utilitzant un punt de càrrega d’almenys 135 kW.

 

Aconseguir la segona plataforma per fabricar més productes a Martorell

El president de Seat i Cupra també ha admès que “cal lluitar” per fabricar més productes en la planta de Martorell de cara al futur. De moment, la marca ha confirmat que la fàbrica del Baix Llobregat Nord produirà el nou elèctric petit del grup Volkswagen, l’ID.2all, i encara no fa cap model de Cupra. Una de les aspiracions de la marca és aconseguir una segona plataforma a Martorell.

Sobre Seat, el directiu de l’automobilística ha assegurat que “està creixent” gràcies a la millora del subministrament de semiconductors.

 

Torrent reivindica la “importància” de Seat i Cupra per Catalunya

A l’acte celebrat a la capital alemanya hi ha assistit el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, acompanyat del director general d’Indústria, Oriol Alcoba, a qui Griffiths ha agraït la seva presència.

Volem que el nou model reforci la força de Cupra en el mercat“, ha dit Torrent. En declaracions als mitjans de comunicació, el conseller d’Empresa i Treball ha reivindicat la “importància” que té Seat i Cupra per Catalunya -és la companyia automobilística amb més treballadors-. “És un soci estratègic”, ha assegurat Torrent. Així mateix, ha indicat que aporta una “perspectiva estratègica de futur en les transformacions socials i econòmiques”.

“El Govern està treballant conjuntament amb el sector de l’automoció i amb Seat pel procés de transició cap a la mobilitat elèctrica“, ha dit Torrent, que ha assegurat que falta “molta feina per fer” en relació a l’electrificació del parc automobilístic. En aquest sentit, ha assenyalat que el projecte Future Fast Forward, que inclou l’electrificació de la planta de Seat de Martorell, compta amb una ajuda pública de 89 milions d’euros -60 milions d’euros de la Generalitat i 29 més del govern espanyol-, que complementen els ajuts del PERTE.

 

Seat prioritza Cupra, confirma nous cotxes elèctrics i la segona facturació rècord.

Seat deixa enrere els números vermells i aconsegueix beneficis amb les vendes de Cupra.

Seat presenta el nou Cupra elèctric que es fabricarà a Martorell.

Es presenta un cotxe elèctric que espera fabricar Seat a Martorell.

Fotografies: El primer model totalment elèctric esportiu s’ha presentat a Berlín [Maria Asmarat/ACN]

Etiquetes: