Divendres, 27 desembre 2024
  • Divendres, 27 desembre 2024
La Bustia presentacio nou Seat Leon Martorell Abrera San Esteve

Seat presenta el nou León i confirma la pròxima inauguració de la seu central de Cupra

Per 29 de gener de 2020 a les 7:00 0 1279 Visites

Són les dues convocatòries per començar un any que es preveu ple de presentacions de vehicles i noves instal·lacions

Dia gran a Seat per la presentació mundial del nou León. La primera de les previstes per aquest 2020 pel que fa a nous productes. L’acte s’ha celebrat aquest dimarts dia 28 de gener al taller 15 de la fàbrica de Martorell. Una instal·lació dissenyada per a l’ocasió, que des de l’any passat està preparada per rebre diferents esdeveniments.

Davant dels mitjans de comunicació i -com a novetat- amb l’assistència de youtubers, la plana major de Seat ha explicat les característiques de la nova generació del León i el que representa per a l’automobilística. També ha anunciat al final de l’acte, que la seu central de Cupra obrirà les seves portes “en un mes”.

Seat ha invertit més de 1.100 milions d’euros, principalment en el desenvolupament del nou León i la millora de les instal·lacions de producció. De la quarta generació cal destacar el disseny exterior i interior, l’actualització en els sistemes de seguretat, la connectivitat i l’eficiència amb la varietat de motors, que inclou els híbrids convencional i endollable.

Carsten Isensee, president en funcions i vicepresident executiu de Finances i IT de Seat ha explicat que el “2019 ha estat un any rècord per a la companyia. Hem venut més de 570.000 automòbils, el volum més alt en els nostres 70 anys d’història, i hem aconseguit una de les millors xifres de producció, ja que produïm més de 500.000 automòbils a la nostra planta de Martorell. Una excel·lent base per començar aquest 2020″.

El nou model està “inspirat” en Barcelona i en les persones, “és l’inici del nostre futur i la inspiració del que vindrà” han destacat els directius. Ha estat dissenyat i desenvolupat en el Centre Tècnic de Sant Esteve i es fabricarà a la planta de Martorell. L’estètica ve iniciada pel model més recent, el Tarraco, i el logo té una personalitat pròpia, més arrodonit.

De models hi ha de 5 portes i el familiar. I de motors, han destacat que “l’eficiència ha estat un pilar fonamental en el desenvolupament del nou Seat León”, amb versió gasolina, dièsel, Gas Natural Comprimit (TGI), micro híbrid o ‘Mild-Hybrid’ (ETSE ), i híbrid endollable PHEV (eHybrid). 

La cúpula de Seat ha reconegut la feina de l’expresident Luca de Meo, artífex del creixement de la companyia. Precisament, aquest mateix dia ha coincidit amb el nomenament de Luca de Meo com a conseller delegat del grup Renault i la marxa definitiva del grup Volkswagen.

Altres coincidències han estat, per una banda, la filtració anònima a través de les xarxes socials de dues fotografies del nou León el dia abans de la presentació. Per l’altra, una informació de FACUA-Consumidores en Acción que ha alertat del risc d’incendi d’alguns vehicles Seat Tarraco per un problema en el dipòsit de combustible.

Expliquen que la Direcció General de Consum va informar el 19 de desembre passat que eren vehicles amb tracció davantera fabricants entre el 9 i l’11 d’octubre de l’any passat i que hi havia la possibilitat que les parets del dipòsit no tinguessin el gruix prescrit.

Des de Seat han explicat que “són tres vehicles concrets i localitzats, dels quals dos no s’han venut i l’altra ja s’ha avisat al propietari per comprovar-ho, i si és necessari, substituir el dipòsit”. També han afirmat que les crides a la revisió “són habituals” a la indústria de l’automòbil però han mantingut que aquesta és “molt mínima”.

La marca explica aquestes altres característiques del nou Seat León:

Disseny: Té una gran evolució en el disseny si el comparem amb el seu predecessor, amb un nou concepte, tant exterior com a l’habitacle, que aporta una major presència i caràcter. Es veu reforçat per unes proporcions millorades i un frontal més definit, així com per les seves línies més suaus. Té una innovadora tecnologia d’il·luminació que inclou llum ambiental, llum del darrere que recorre tot l’ample de la carrosseria, llums intermitents dinàmiques, fars Full LED i llums de benvinguda.

Connectivitat: És el primer automòbil completament connectat de Seat: connectivitat dins el vehicle (Full Link que inclou Android Auto i AppleCarPlay sense fil; funcions i serveis en línia) i connectivitat fora del vehicle (SEAT CONNECT).

Innovació: És el producte més innovador creat per la marca amb la plataforma MQB Evo: el primer cotxe totalment connectat, amb sistemes d’assistència a la conducció d’última generació i tecnologies híbrides.

Més segur: Combina alguns dels sistemes més avançats d’assistències a la conducció, que agrupen els fins ara coneguts amb grans innovacions que milloren la seva funcionalitat, com són el control de creuer adaptatiu predictiu, l’assistent d’emergència 3.0, l’assistent de viatge i l’assistent lateral i de sortida. Així, ofereixen una protecció òptima en tota mena de condicions i el converteixen en el vehicle més segur creat per la marca.

Més pràctic: El model amb més èxit de Seat és encara més pràctic. L’augment de les dimensions, tant en la versió de carrosseria 5 portes com en el familiar Sportstourer (respectivament, 86 mm i 93 mm més de llargada que fa a la tercera generació), permet gaudir d’un major espai en els seients posteriors i d’una major capacitat al maleter del l’Sportstourer.

El León és el model més venut de la companyia amb un total de 2,2 milions d’unitats entre les tres generacions anteriors, i amb més vendes també a Espanya l’any passat.

Seat fabricarà 6 nous models híbrids i elèctrics fins a l’any 2021: el nou León acabat de presentar; l’el-Bron, que es va presentar el prototip al passat mes de març i és el primer cotxe totalment elèctric; el Mii, també 100% elèctric; la nova generació del Tarraco; i els Cupra León i Formentor, aquests tres últims híbrids endollables.

Cal recordar que a Martorell es fabrica el Seat Ibiza, l’Arona i el León, i d’Audi l’A1. I que en els pròxims anys es preveu la fabricació del Crupra Formentor i la construcció de la plataforma elèctrica, encara sense data concreta de construcció. 

Per acabar, a les instal·lacions de Martorell, Abrera i Sant Esteve hi treballen 12.500 empleats, dels quals gairebé el 25% viuen als 10 municipis de difusió de La Bústia. En total, Seat té uns 15.000 professionals distribuïts en els tres centres de producció (Baix Nord, Barcelona i El Prat).

Fotografies: Els vehicles exposats del nou Seat León i les instal·lacions del taller 15 dissenyat i inspirat amb Barcelona on es va fer l’acte de presentació [La Bústia/Ll.G.]

Etiquetes: