Dilluns, 25 novembre 2024
  • Dilluns, 25 novembre 2024
La Bustia Casa Seat Mo Barcelona Foto Seat

Seat presenta la seva primera moto elèctrica

Per 17 de juny de 2020 a les 7:00 0 1432 Visites

La nova marca Mó està especialitzada en mobilitat urbana amb seu a la Casa Seat

Seat ha presentat ha presentat els dos primers models de la nova marca Mó: el patinet elèctric eKickScooter 65 i de la motocicleta eScooter 125, la primera moto elèctrica de la companyia. Els dos vehicles s’havien de donar a conèixer durant el Mobile World Congess, però la crisi del coronavirus ha ajornat la presentació fins aquest dimarts, en la inauguració de la Casa Seat que es va obrir la setmana passada.

“Amb Seat Mó volem que la mobilitat sigui accessible a tothom”, ha comentat el vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths. El patinet eKickScooter 65 és un model més potent respecte a l’eKickScooter 25, l’únic patinet que havia desenvolupat l’empresa fins ara.
 

El nou vehicle inclou millores al motor (la potència passa de 300W a 350W), multiplica per tres la seva capacitat de bateria i disposa d’una autonomia de 65 quilòmetres. El responsable de la mobilitat urbana de Seat, Lucas Casasnovas, ha explicat que es tracta d’un producte destinat “a particulars i també a ‘riders'”, ja que el patinet els pot servir com a “una molt bona eina de treball”.

Pel que fa a eScooter 125, es tracta de la primera motocicleta completament elèctrica de la companyia, amb un motor capaç d’arribar a una velocitat màxima de 95 quilòmetres per hora i una autonomia de fins a 125 quilòmetres. El vehicle tindrà un preu de 6.500 euros, tot i que Seat també oferirà la possibilitat de conduir-la mitjançant un sistema de subscripció mensual sense quota de permanència.

Per altra banda, Casasnovas ha anunciat que l’empresa començarà a operar en dues setmanes el seu servei de ‘motosharing’ a Barcelona a través de les 348 llicències que els va adjudicar l’Ajuntament de Barcelona el passat mes de maig.

A la inauguració de la Casa Seat i la presentació de la marca Mó, la nova divisió especialitzada en el desenvolupament de la mobilitat urbana, han assistit l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; la ministra de Transició Ecològica del govern espanyol, Teresa Ribera; la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Chacón, entre altres convidats. Font: ACN.

D’altra banda, les vendes mundials de Seat han caigut un 65% al maig per la paralització del mercat provocada per la crisi del coronavirus. En el cinquè mes de l’any, l’empresa va vendre 19.100 unitats, lluny dels 54.400 vehicles del mateix mes de l’any passat, segons dades publicades per Volkswagen.
 
Aquestes xifres recullen l’impacte de la pandèmia i s’expliquen pel baix nivell d’activitat dels concessionaris a Europa, on s’ubiquen els principals mercats de la companyia. Tot i això, la caiguda registrada al maig és notablement inferior a la dada de l’abril, quan la companyia va vendre 10.000 cotxes, un 80,4% interanual menys. Entre gener i maig, la companyia ha registrat un descens del 38%, fins a 159.300 matriculacions.
 

El grup Volkswagen va vendre 609.400 vehicles al maig a tot el món, un 33,7% menys. En l’acumulat dels cinc primers mesos de l’any, la caiguda és d’un 29,7%, fins als 3,1 milions d’unitats. Per regions, la major davallada s’ha registrat a Sud Amèrica, l’Orient Mitjà i Europa Occidental, amb caigudes a les vendes del 68,9%, 59,2% i 57,3%, respectivament.

Seat ha registrat la major davallada del grup, eguida de Scania, amb una caiguda del 61,3% de les vendes i la comercialització de 3.700 vehicles. Porsche i Audi són les marques amb menor impacte en els ingressos, amb caigudes d’un 17,4% i un 21,9%, respectivament.

Font: ACN / Fotografies: Moment de la inauguració de Casa Seat i la presentació dels nous models de la marca Mó i un primer pla del patinet i la primera moto elèctrica [Seat]

Etiquetes: